Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT007 | ||||
Ders İsmi: | Dijital İllüstrasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BURAK DERVİŞOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Burak Dervişoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çizim ve tasarım projeleri oluşturmak için illüstrasyon yazılımı özelliklerini ve araçlarını kullanma becerisini göstermek; Yaratıcı proje süreçlerini hazırlamak ve planlamak için örnekler oluşturun; Dijital araçların yaratıcı bir şekilde kullanılmasından önce basılı kopyaların veya görüntülerin taranmasındaki yaratıcı avantajı anlayın; Geometrik, organik ve tipografik tasarım öğelerini kullanarak tasarım prensiplerini uygulayın. Medya dünyasına ya da kendini ifade etme dünyasına göre kavramları / tasarım hedeflerini çizin ve tartışın; Göreceli yaratıcı veya tasarım çıktılarını araştırın ve tartışın. |
Dersin İçeriği: | Bilgisayar araçlarını kullanarak dijital resme giriş. Bu ders, illüstrasyonun kelimelerin, kavramların ve fikirlerin görsel olarak yorumlanması çalışmasını içerir. Dijital ortamda çizim yeteneklerini geliştirirken temel yazılım becerilerini öğrenir. Ayrıca, resimsel anlatım yoluyla içerik iletme stratejileri de incelenmiştir. Bilgisayar deneyimi gerektirmez, ancak şiddetle tavsiye edilir. Kullanılan yazılım: Adobe Illustrator CC. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çizim ve tasarım projeleri oluşturmak için illüstrasyon yazılımı özelliklerini ve araçlarını kullanma becerisini gösterebilir. 2) Yaratıcı proje süreçlerini hazırlamak ve planlamak için örnekler oluşturabilir. 3) Dijital araçların yaratıcı manipülasyonundan önce basılı kopyaların veya görüntülerin taranmasındaki yaratıcı avantajı anlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleri | n/a |
2) | Arayüz, hareket, galeri, renkler ve temel fırça araçları | n/a |
3) | Renkler, fırçalar, seçimler, gelişmiş fırçalar, katman #2, maskeleme, kırpma maskesi | n/a |
4) | Orta düzey becerilerin geliştirilmesi Suluboya fırçası, kağıt dokusu, içe aktarma fırçası, basıncı ayarlama | n/a |
5) | Perspektif çizim talimatları | n/a |
6) | Çeşitli görsel düzen ve kompozisyonların araştırılması | n/a |
7) | Hareketli bir görüntü (GIF) nasıl yapılır | n/a |
8) | Vize | |
9) | Portre çizimi, anatomi çalışmaları ve ten rengi | n/a |
10) | Işık ve çevre | n/a |
11) | Portre Sanatının Tarihi Çağdaş sanatçıdan portre örnekleri | n/a |
12) | Anlatıda stil, Karakter ve çevre | n/a |
13) | Portfolyo, Sanat çalışması için baskı alma | n/a |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | The Visual Dictionary of Illustration, Mark Wigan, Literatür Yayıncılık Illustration Now! Vol.4 7 Julius Wiedermann - Taschen / Art |
Diğer Kaynaklar: | The Visual Dictionary of Illustration, Mark Wigan, Literatür Yayıncılık Illustration Now! Vol.4 7 Julius Wiedermann - Taschen / Art |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |||||||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |||||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |||||||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |||||||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |||||||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |||||||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |||||||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |||||||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |||||||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 2 |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 2 |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 2 |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 1 |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 2 |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 2 |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 1 |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 2 |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 1 |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 2 |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Arazi Çalışması | 1 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü | 122 |