GIT007 Dijital İllüstrasyonİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT007
Ders İsmi: Dijital İllüstrasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BURAK DERVİŞOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Burak Dervişoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çizim ve tasarım projeleri oluşturmak için illüstrasyon yazılımı özelliklerini ve araçlarını kullanma becerisini göstermek; Yaratıcı proje süreçlerini hazırlamak ve planlamak için örnekler oluşturun; Dijital araçların yaratıcı bir şekilde kullanılmasından önce basılı kopyaların veya görüntülerin taranmasındaki yaratıcı avantajı anlayın; Geometrik, organik ve tipografik tasarım öğelerini kullanarak tasarım prensiplerini uygulayın. Medya dünyasına ya da kendini ifade etme dünyasına göre kavramları / tasarım hedeflerini çizin ve tartışın; Göreceli yaratıcı veya tasarım çıktılarını araştırın ve tartışın.
Dersin İçeriği: Bilgisayar araçlarını kullanarak dijital resme giriş. Bu ders, illüstrasyonun kelimelerin, kavramların ve fikirlerin görsel olarak yorumlanması çalışmasını içerir. Dijital ortamda çizim yeteneklerini geliştirirken temel yazılım becerilerini öğrenir. Ayrıca, resimsel anlatım yoluyla içerik iletme stratejileri de incelenmiştir. Bilgisayar deneyimi gerektirmez, ancak şiddetle tavsiye edilir. Kullanılan yazılım: Adobe Illustrator CC.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çizim ve tasarım projeleri oluşturmak için illüstrasyon yazılımı özelliklerini ve araçlarını kullanma becerisini gösterebilir.
2) Yaratıcı proje süreçlerini hazırlamak ve planlamak için örnekler oluşturabilir.
3) Dijital araçların yaratıcı manipülasyonundan önce basılı kopyaların veya görüntülerin taranmasındaki yaratıcı avantajı anlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleri n/a
2) Arayüz, hareket, galeri, renkler ve temel fırça araçları n/a
3) Renkler, fırçalar, seçimler, gelişmiş fırçalar, katman #2, maskeleme, kırpma maskesi n/a
4) Orta düzey becerilerin geliştirilmesi Suluboya fırçası, kağıt dokusu, içe aktarma fırçası, basıncı ayarlama n/a
5) Perspektif çizim talimatları n/a
6) Çeşitli görsel düzen ve kompozisyonların araştırılması n/a
7) Hareketli bir görüntü (GIF) nasıl yapılır n/a
8) Vize
9) Portre çizimi, anatomi çalışmaları ve ten rengi n/a
10) Işık ve çevre n/a
11) Portre Sanatının Tarihi Çağdaş sanatçıdan portre örnekleri n/a
12) Anlatıda stil, Karakter ve çevre n/a
13) Portfolyo, Sanat çalışması için baskı alma n/a
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Visual Dictionary of Illustration, Mark Wigan, Literatür Yayıncılık
Illustration Now! Vol.4 7 Julius Wiedermann - Taschen / Art
Diğer Kaynaklar: The Visual Dictionary of Illustration, Mark Wigan, Literatür Yayıncılık
Illustration Now! Vol.4 7 Julius Wiedermann - Taschen / Art

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 1
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 2
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 1
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 1
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 3
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 2
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 1
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 1
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Arazi Çalışması 1 50
Final 1 40
Toplam İş Yükü 122