Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT007 | ||||
Ders İsmi: | Dijital İllüstrasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BURAK DERVİŞOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Burak Dervişoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çizim ve tasarım projeleri oluşturmak için illüstrasyon yazılımı özelliklerini ve araçlarını kullanma becerisini göstermek; Yaratıcı proje süreçlerini hazırlamak ve planlamak için örnekler oluşturun; Dijital araçların yaratıcı bir şekilde kullanılmasından önce basılı kopyaların veya görüntülerin taranmasındaki yaratıcı avantajı anlayın; Geometrik, organik ve tipografik tasarım öğelerini kullanarak tasarım prensiplerini uygulayın. Medya dünyasına ya da kendini ifade etme dünyasına göre kavramları / tasarım hedeflerini çizin ve tartışın; Göreceli yaratıcı veya tasarım çıktılarını araştırın ve tartışın. |
Dersin İçeriği: | Bilgisayar araçlarını kullanarak dijital resme giriş. Bu ders, illüstrasyonun kelimelerin, kavramların ve fikirlerin görsel olarak yorumlanması çalışmasını içerir. Dijital ortamda çizim yeteneklerini geliştirirken temel yazılım becerilerini öğrenir. Ayrıca, resimsel anlatım yoluyla içerik iletme stratejileri de incelenmiştir. Bilgisayar deneyimi gerektirmez, ancak şiddetle tavsiye edilir. Kullanılan yazılım: Adobe Illustrator CC. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çizim ve tasarım projeleri oluşturmak için illüstrasyon yazılımı özelliklerini ve araçlarını kullanma becerisini gösterebilir. 2) Yaratıcı proje süreçlerini hazırlamak ve planlamak için örnekler oluşturabilir. 3) Dijital araçların yaratıcı manipülasyonundan önce basılı kopyaların veya görüntülerin taranmasındaki yaratıcı avantajı anlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleri | n/a |
2) | Arayüz, hareket, galeri, renkler ve temel fırça araçları | n/a |
3) | Renkler, fırçalar, seçimler, gelişmiş fırçalar, katman #2, maskeleme, kırpma maskesi | n/a |
4) | Orta düzey becerilerin geliştirilmesi Suluboya fırçası, kağıt dokusu, içe aktarma fırçası, basıncı ayarlama | n/a |
5) | Perspektif çizim talimatları | n/a |
6) | Çeşitli görsel düzen ve kompozisyonların araştırılması | n/a |
7) | Hareketli bir görüntü (GIF) nasıl yapılır | n/a |
8) | Vize | |
9) | Portre çizimi, anatomi çalışmaları ve ten rengi | n/a |
10) | Işık ve çevre | n/a |
11) | Portre Sanatının Tarihi Çağdaş sanatçıdan portre örnekleri | n/a |
12) | Anlatıda stil, Karakter ve çevre | n/a |
13) | Portfolyo, Sanat çalışması için baskı alma | n/a |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | The Visual Dictionary of Illustration, Mark Wigan, Literatür Yayıncılık Illustration Now! Vol.4 7 Julius Wiedermann - Taschen / Art |
Diğer Kaynaklar: | The Visual Dictionary of Illustration, Mark Wigan, Literatür Yayıncılık Illustration Now! Vol.4 7 Julius Wiedermann - Taschen / Art |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |||||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |||||||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |||||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |||||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |||||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 1 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 2 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 2 |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 1 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 3 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | 2 |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 1 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 1 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 2 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Arazi Çalışması | 1 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü | 122 |