Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT001 | ||||
Ders İsmi: | Yayın Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hasip Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yayın tasarımını tanıtmak, Sayfa düzenini öğretmek, Yayın tasarımında tipografinin önemini kavratmak, Yayınn tasarımında metin görsel ilişkisine yönelik uygulamalar yaptırmak, |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında yayın tasarımına giriş, örnek tasarım incelemeleri, grid ve sayfa düzeni, yayın tasarımı temelli proje geliştirme, tipografi, imge-metin ilişkisinin tasarımı konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yayın tasarım sürecine ilişkin temel kavramları bilir, 2) Basılı, süreli, elektronik yayınları ve özelliklerini bilir, 3) Yayın tasarımnda tipografinin temel ilkelerini bilir. 4) Yayın tasarımında amaca uygun çözümler üretir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yayın tasarımı dersinin amacı, işleyişi | Bilgisayar, projeksiyon |
2) | Yayın tasarıma giriş ve yayın tasarımının genel ilkeleri | Bilgisayar, projeksiyon |
3) | Basılı yayın tasarımı türleri: Gazete, dergi, kitap, ürün kataloğu, haber bülteni vb. | Computer, projector |
4) | Dijital ortamda yayın tasarım türleri: Elektronik yayınlar, mobil destekli elektronik yayınlar, yeni medya uygulamaları. | Computer, projector |
5) | Yayın tasarımında tasarım stratejileri: Yayın teknolojisi, Baskı türleri ve teknikleri, Modüler tasarım | Computer, projector |
6) | Yayın tasarımı ögeleri: Format, sayfa düzeni, tipografi, görseller, renk | Computer, projector |
7) | Sayfa düzeni: Sayfa boyutu, sütun, sayfa kompozisyonu, dizgi, pozitif-negatif alan 1. ÖDEV TESLİMİ | Computer, projector |
8) | Tipografi: Hiyerarşi, metin uzunluğu, satır aralığı, okunurluk, metin | Computer, projector |
9) | Görseller: Resimlemeler/illüstrasyon, grafikler, fotoğraflar, çizimler | Computer, projector |
10) | Renk: Renk ilişkileri, vurgu, ton, kontrastlık, uyum | Computer, projector |
11) | Yayın tasarımı ve etik | Computer, projector |
12) | Yayın tasarımında vektörel ve piksel tabanlı programlar. 2. ÖDEV TESLİMİ | Computer, projector |
13) | Yayın tasarımı örnekleri: Dergi, Gazete, Broşür, Kitap, E-kitap. | Computer, projector |
14) | Yayın tasarımları üzerinde değerlendirme. Sosyal medyada paylaşım. DÖNEM PROJESİ TESLİMİ | Computer, projector |
Ders Notları / Kitaplar: | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Prof. Dr. Tevfik Fikret Uçar) |
Diğer Kaynaklar: | Basın İlanlarında Grafik Tasarım ve Layout, (Prof. Dr. Hasip Pektaş) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 1 | 2 | 1 | 1 | |||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 2 | 1 | 2 | 2 | |||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 2 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 1 | 2 | 1 | 2 | |||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 2 | 1 | 3 | 1 | |||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 2 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 2 | 2 | 2 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 2 |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 1 |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 1 |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 2 |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 2 |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 1 |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 2 |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 2 |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 1 |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ödevler | 2 | 25 |
Küçük Sınavlar | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 125 |