Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT001 | ||||
Ders İsmi: | Yayın Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hasip Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yayın tasarımını tanıtmak, Sayfa düzenini öğretmek, Yayın tasarımında tipografinin önemini kavratmak, Yayınn tasarımında metin görsel ilişkisine yönelik uygulamalar yaptırmak, |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında yayın tasarımına giriş, örnek tasarım incelemeleri, grid ve sayfa düzeni, yayın tasarımı temelli proje geliştirme, tipografi, imge-metin ilişkisinin tasarımı konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yayın tasarım sürecine ilişkin temel kavramları bilir, 2) Basılı, süreli, elektronik yayınları ve özelliklerini bilir, 3) Yayın tasarımnda tipografinin temel ilkelerini bilir. 4) Yayın tasarımında amaca uygun çözümler üretir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yayın tasarımı dersinin amacı, işleyişi | Bilgisayar, projeksiyon |
2) | Yayın tasarıma giriş ve yayın tasarımının genel ilkeleri | Bilgisayar, projeksiyon |
3) | Basılı yayın tasarımı türleri: Gazete, dergi, kitap, ürün kataloğu, haber bülteni vb. | Computer, projector |
4) | Dijital ortamda yayın tasarım türleri: Elektronik yayınlar, mobil destekli elektronik yayınlar, yeni medya uygulamaları. | Computer, projector |
5) | Yayın tasarımında tasarım stratejileri: Yayın teknolojisi, Baskı türleri ve teknikleri, Modüler tasarım | Computer, projector |
6) | Yayın tasarımı ögeleri: Format, sayfa düzeni, tipografi, görseller, renk | Computer, projector |
7) | Sayfa düzeni: Sayfa boyutu, sütun, sayfa kompozisyonu, dizgi, pozitif-negatif alan 1. ÖDEV TESLİMİ | Computer, projector |
8) | Tipografi: Hiyerarşi, metin uzunluğu, satır aralığı, okunurluk, metin | Computer, projector |
9) | Görseller: Resimlemeler/illüstrasyon, grafikler, fotoğraflar, çizimler | Computer, projector |
10) | Renk: Renk ilişkileri, vurgu, ton, kontrastlık, uyum | Computer, projector |
11) | Yayın tasarımı ve etik | Computer, projector |
12) | Yayın tasarımında vektörel ve piksel tabanlı programlar. 2. ÖDEV TESLİMİ | Computer, projector |
13) | Yayın tasarımı örnekleri: Dergi, Gazete, Broşür, Kitap, E-kitap. | Computer, projector |
14) | Yayın tasarımları üzerinde değerlendirme. Sosyal medyada paylaşım. DÖNEM PROJESİ TESLİMİ | Computer, projector |
Ders Notları / Kitaplar: | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Prof. Dr. Tevfik Fikret Uçar) |
Diğer Kaynaklar: | Basın İlanlarında Grafik Tasarım ve Layout, (Prof. Dr. Hasip Pektaş) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 3 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 2 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 1 | 2 | 1 | 2 | |||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 | 1 | |||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 1 | 1 | 1 | 2 | |||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 1 | 1 | 1 | 2 | |||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 1 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 2 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 1 |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 1 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 2 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | 2 |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 3 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 1 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 1 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ödevler | 2 | 25 |
Küçük Sınavlar | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 125 |