GIT001 Yayın Tasarımıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT001
Ders İsmi: Yayın Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hasip Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yayın tasarımını tanıtmak,
Sayfa düzenini öğretmek,
Yayın tasarımında tipografinin önemini kavratmak,
Yayınn tasarımında metin görsel ilişkisine yönelik uygulamalar yaptırmak,
Dersin İçeriği: Ders kapsamında yayın tasarımına giriş, örnek tasarım incelemeleri, grid ve sayfa düzeni, yayın tasarımı temelli proje geliştirme, tipografi, imge-metin ilişkisinin tasarımı konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yayın tasarım sürecine ilişkin temel kavramları bilir,
2) Basılı, süreli, elektronik yayınları ve özelliklerini bilir,
3) Yayın tasarımnda tipografinin temel ilkelerini bilir.
4) Yayın tasarımında amaca uygun çözümler üretir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yayın tasarımı dersinin amacı, işleyişi Bilgisayar, projeksiyon
2) Yayın tasarıma giriş ve yayın tasarımının genel ilkeleri Bilgisayar, projeksiyon
3) Basılı yayın tasarımı türleri: Gazete, dergi, kitap, ürün kataloğu, haber bülteni vb. Computer, projector
4) Dijital ortamda yayın tasarım türleri: Elektronik yayınlar, mobil destekli elektronik yayınlar, yeni medya uygulamaları. Computer, projector
5) Yayın tasarımında tasarım stratejileri: Yayın teknolojisi, Baskı türleri ve teknikleri, Modüler tasarım Computer, projector
6) Yayın tasarımı ögeleri: Format, sayfa düzeni, tipografi, görseller, renk Computer, projector
7) Sayfa düzeni: Sayfa boyutu, sütun, sayfa kompozisyonu, dizgi, pozitif-negatif alan 1. ÖDEV TESLİMİ Computer, projector
8) Tipografi: Hiyerarşi, metin uzunluğu, satır aralığı, okunurluk, metin Computer, projector
9) Görseller: Resimlemeler/illüstrasyon, grafikler, fotoğraflar, çizimler Computer, projector
10) Renk: Renk ilişkileri, vurgu, ton, kontrastlık, uyum Computer, projector
11) Yayın tasarımı ve etik Computer, projector
12) Yayın tasarımında vektörel ve piksel tabanlı programlar. 2. ÖDEV TESLİMİ Computer, projector
13) Yayın tasarımı örnekleri: Dergi, Gazete, Broşür, Kitap, E-kitap. Computer, projector
14) Yayın tasarımları üzerinde değerlendirme. Sosyal medyada paylaşım. DÖNEM PROJESİ TESLİMİ Computer, projector

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Prof. Dr. Tevfik Fikret Uçar)
Diğer Kaynaklar: Basın İlanlarında Grafik Tasarım ve Layout, (Prof. Dr. Hasip Pektaş)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 3 2 1 1
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2 1 2 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 1 1 2 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 1 2 1 2
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2 1
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 2 2 3 2
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 1 1 2 2
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 3 2 2 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 1 1 1 1
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 1 1 2 1
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 1 1 2 1
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 1 1 1 2
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 1 1 1 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 1
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 1
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 2
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 1
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 1
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 1
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 3
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 1
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 1
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ödevler 2 25
Küçük Sınavlar 1 30
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 50
Toplam İş Yükü 125