Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ILT402 | ||||
Ders İsmi: | İş Sağlığı ve Güvenliği | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Fahri Erenel | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İş hukuku, iş güvenliği kavramlarının, tehlike ve risk kavramlarının öğretilmesi, risk etmenlerinin fark edilmesi, tehlike kavramına duyarlılığının geliştirilerek, iş güvenliği kültürünün oluşturulması, iş kazalarının oluşma nedenlerinin kaza teorileri incelenerek, azaltılması için önleyici faaliyetlerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İş Hukuku, İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Kavramları, Risk Etmenleri ve Çeşitleri, Ortam Gözetimi, İş Kazası ve Meslek Hastalıkları Nedenleri, Önleyici Tedbirler ve İş Güvenliği Kültürü, |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tehlike ve risk kavramlarını öğrenir, 2) İş kazalarına ve meslek hastalıklarına neden olabilecek durum ve faktörleri bilir, 3) Kaza teorilerini bilir ve iş güvenliği kültürünü benimser. 4) İş hukukunun temel kavramlarını bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi İş Sağlığı ve Güvenliğinin Kavram ve Kurallarının Gelişimi Amacı ,Önemi, Yaşanmış Olaylar | |
2) | Türkiye’de ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği | |
3) | İş Kazaları ve Meslek Hastalıklarının Nedenleri ve Doğabilecek Maliyetler Dikkat ve İnsan Etmeni | |
4) | İş Sağlığı ve Güvenliği ile İlgili Uluslararası ve Ulusal Mevzuat Yükümlülükler İşveren’in İşçiyi Gözetme /Koruma Borcunun Dayanağı | |
5) | İşveren’in İşçiyi Gözetme /Koruma Borcunun Dayanağı | |
6) | Tehlike-Risk İlişkisi, Risk Etmenleri | |
7) | Ara sınav | |
8) | Risk değerlendirmesi ve Risk Yönetimi | |
9) | İşyerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Örgütlenmesi | |
10) | Yangın ve Acil Durum Yönetimi | |
11) | Çalışma Ortamı Gözetimi Korunma Politikaları | |
12) | Meslek Hastalıkları, İş Hijyeni Ödev teslimi-Sisteme yüklenmesi | |
13) | Güvenlik Kültürü İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri | |
14) | Uyarı İşaretleri, Koruyucu Teçhizat Kaza İncelemesi ve Rapor | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Dursun, S., (2012). İş Güvenliği Kültürü. Beta Yayınları. Esin, A., (2014). İş Güvenliği Uzmanı El Kitabı. ODTÜ Yayıncılık. Dinç, M., Bahadır, Ç. (2020).İş Kanunu, Seçkin Kitapevi |
Diğer Kaynaklar: | İş Hukuku, İş Sağlığı ve Güvenliği ile İlgili Dergiler ve Web Sayfaları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 3 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 3 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 2 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 2 |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 3 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 3 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | 2 |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 3 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 2 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 3 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 2 | 9 | |||
Final | 1 | 7 | 2 | 9 | |||
Toplam İş Yükü | 115 |