Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ILT302 | ||||
Ders İsmi: | İletişim Hukuku | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Artun Avcı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İletişim hukuku, bilginin ve enformasyonun elde edilme ve bilginin ve enformasyonun iletilme şeklini birçok farklı şekilde etkiler. Bu dersin amacı iş hayatında herhangi bir konuyla ilgili olarak ilgili hukuk kurallarının hangileri olduğuna karar vermek için ihtiyaç duyulan cevapları almaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, iletişim ve medya profesyonellerini yasal düzenlemelerle tanıştırır. Ders, ifade ve iletişim özgürlüğü, hakaret, bilgiye erişim, mahremiyet ihlali ve özel yaşamın gizliliği gibi konuların medya profesyonelinin çalışma hayatını nasıl etkilediğini örnek olaylar üzerinden gösterir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Medya ile ilgili yasaların ve düzenlemelerinin uluslararası hukukta yer alan yasalarla karşılaştırılmasını anlamak 2) Medya politikalarının ve düzenlemelerinin etkili medya ortamlarını nasıl etkinleştirdiğini veya sınırlandırdığını anlamak 3) Medya profesyonellerinin görevlerini yerine getirirken sahip olduğu yükümlülükleri ve haklarını anlamak 4) Medya alanındaki yasal düzenlemeleri ve yeni medya ortamlarındaki uygulamalarla ilgili sorunları ve sınırlamaları anlamak 5) Define sources of press law. 6) Defines the concepts and institutions in Press law. 7) Radyo ve Tv hukukundaki kavram ve kurumları tanımlamak 8) İnternet hukukunda yer alan kavram ve kurumları tanımlamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | İletişim Hukukunun Temel İlkeleri | |
3) | İfade Özgürlüğü | |
4) | Basın Özgürlüğü | |
5) | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi | |
6) | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları I | |
7) | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları II | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Basın Kanunu | |
10) | Özel Yaşamın Gizliliği | |
11) | Radyo TV Kanunu I | |
12) | Radyo TV Kanunu II | |
13) | Internet Kanunu I | |
14) | Internet Kanunu II | |
15) | Genel Değerlendirme ve Sonuç | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Artun Avcı, Türkiye’de İfade Özgürlüğü ve İnternet Kayıhan İçel, Kitle Haberleşme Hukuku |
Diğer Kaynaklar: | Öğrencilerin derslerden önce kendilerine verilen okumaları gerçekleştirmeleri ve sınıftaki tartışmalarına katkıda bulunmaları beklenir. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |||||||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |||||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |||||||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |||||||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |||||||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |||||||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |||||||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |||||||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |||||||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 3 | 98 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |