Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT303 | ||||
Ders İsmi: | Etkileşimli Çoklu Ortam Tasarımına Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HATİCE ÖZ PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Kemal Şahin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere etkileşimli çokluortam tasarımının temel prensiplerini öğreterek, kullanıcı merkezli içerikler oluşturma yeteneklerini geliştirmektir. Öğrenciler, interaktif medya projeleri oluşturarak, kullanıcıların deneyimini geliştirecek ve etkileşimli içerikler tasarlama becerilerini kazanacaklardır. Ayrıca, farklı platformlara uyarlama ve kullanıcı testleri gibi pratik uygulamalarla, tasarlanan içeriklerin etkili bir şekilde iletilmesini sağlamak hedeflenir. Bu ders, öğrencilerin görsel iletişim tasarımı alanında etkileşimli medya konusundaki yetkinliklerini artırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, görsel iletişim tasarımı alanında öğrencilere etkileşimli çokluortam tasarımının temel kavramlarını sunar. Ders kapsamında, kullanıcı deneyimini iyileştirmek amacıyla interaktif medya içerikleri tasarlama süreci ele alınır. Temel programlama dilleri ve araçları üzerinden etkileşimli içerik oluşturma, kullanıcı arayüzü tasarımı ve kullanıcı testleri gibi konular detaylı olarak işlenir. Ayrıca, interaktif medyanın farklı platformlara uyarlama yöntemleri ve kullanıcı odaklı tasarım prensipleri de dersin içeriğini oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, etkileşimli çokluortam tasarımında temel tasarım prensiplerini anlar ve uygular. 2) Kullanıcı merkezli tasarım yaklaşımlarını benimseyerek, interaktif medya içeriklerinin kullanıcı deneyimini geliştirme becerilerini kazanır. 3) Temel programlama dilleri ve araçları üzerinden etkileşimli içerik oluşturabilme yeteneklerini geliştirir. 4) Kullanıcı dostu ve etkili kullanıcı arayüzleri tasarlama becerilerini kazanır. 5) Tasarlanan içeriklerin kullanıcılar tarafından nasıl algılandığını değerlendirme ve bu geri bildirimlere dayalı olarak geliştirmeler yapma yeteneğini geliştirir. 6) Tasarlanan interaktif içerikleri farklı platformlara uyarlama yeteneklerini geliştirir. 7) Interaktif medya projelerini planlama, yönetme ve uygulama becerilerini kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar | n/a |
2) | Temel tasarım prensipleri ve kullanıcı merkezli tasarımın önemi | n/a |
3) | Kullanıcı Deneyimi ve İnteraksiyon Tasarımı | n/a |
4) | İnteraksiyon tasarımı kavramları ve uygulamaları | n/a |
5) | Temel Programlama ve Araçlar | n/a |
6) | Kullanıcı arayüzü geliştirme araçları ve platformları | n/a |
7) | İnteraktif Medya İçerikleri Oluşturma | n/a |
8) | Vize | |
9) | Temel programlama dilleri ve araçları üzerinden etkileşimli içerik oluşturma | n/a |
10) | Kullanıcı dostu arayüz tasarlama prensipleri | n/a |
11) | Mobil cihazlar ve tabletler için tasarım prensipleri | n/a |
12) | Proje Yönetimi ve Sunumu | n/a |
13) | Interaktif medya projelerinin planlanması ve yönetilmesi | n/a |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | "Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction" - Yazarlar: Jenny Preece, Helen Sharp, Yvonne Rogers. |
Diğer Kaynaklar: | "Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction" - Yazarlar: Jenny Preece, Helen Sharp, Yvonne Rogers. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |||||||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |||||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |||||||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |||||||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |||||||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |||||||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |||||||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |||||||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |||||||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 3 |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 1 |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 3 |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 1 |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 2 |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 1 |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 3 |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 3 |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 3 |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 3 |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Küçük Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü | 122 |