Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ILT202 | ||||
Ders İsmi: | Girişimcilik ve Proje Kültürü | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Gülsüm Gökgöz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin girişimcilik potansiyellerini geliştirmek, kendi işlerini kurabilmeleri için gerekli süreç, araştırma ve bilgiyi vermek; girişimleri başarılı ve başarısız kılabilecek faktörleri açıklamak; iş planı kavramına ve alt öğelerine hâkim olmalarını sağlayarak dönem sonunda gerçek bir iş fikri ile iş planı yazmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders girişimci tanımı ve özellikleri, girişimcilik süreci; girişimcinin işlevleri, yaratıcılık, yaratıcılık kavramı; yenilik tanımı; yenilik kaynakları; yenilikçilik ilkeleri; yenilik süreçleri; yenilik türleri; fikri mülkiyet; marka; patent; lisans; iş planı ve sunum teknikleri, iş planı tanımı; kullanım amaçları; faydaları; hazırlanmasında rehber ilkeler gibi kavramları kapsamaktadır. Ayrıca dersin sonunda tüm öğrenciler bir iş planı hazırlamak ve sunmak zorundadırlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimci ve ilgili kavramlar ile aralarındaki ilişkileri açıklar. 2) Yenilik ve yaratıcılık arasındaki farkları bilir. 3) Yaratıcılığı geliştirecek uygulamaları bilir. 4) İş planını ve öğelerini açıklar. 5) İş planı yazabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimcilik Nitelikleri 1 | |
2) | Girişimcilik Nitelikleri 2 | |
3) | Yaratıcılık | |
4) | Yenilikçilik | |
5) | Marka | |
6) | KOSGEB İş Planına Giriş İş Planının Ögeleri: Genel Bilgiler / Girişimciye Dair Bilgiler | |
7) | İş Planının Ögeleri: Pazarlama Planı_1 | |
8) | İş Planının Ögeleri: Pazarlama Planı_2 | |
9) | İş Planının Ögeleri: Üretim Planı | |
10) | İş Planının Ögeleri: Yönetim Planı | |
11) | İş Planının Ögeleri: Finans Planı | |
12) | Öğrenci İş Planı Sunumları | |
13) | Öğrenci İş Planı Sunumları | |
14) | Öğrenci İş Planı Sunumları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kadri Mirze. İşletme, (2019). 6.Baskı, İstanbul: Literatür Yayıncılık. Yves Pigneur, Alexander Osterwalder , İş Modeli Üretimi Guy Kawasaki, Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |||||||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |||||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |||||||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |||||||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |||||||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |||||||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |||||||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |||||||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |||||||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sunum / Seminer | 3 | 9 |
Proje | 5 | 24 |
Ara Sınavlar | 3 | 11 |
Final | 3 | 16 |
Toplam İş Yükü | 116 |