ILT202 Girişimcilik ve Proje Kültürüİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILT202
Ders İsmi: Girişimcilik ve Proje Kültürü
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Dr. Gülsüm Gökgöz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin girişimcilik potansiyellerini geliştirmek, kendi işlerini kurabilmeleri için gerekli süreç, araştırma ve bilgiyi vermek; girişimleri başarılı ve başarısız kılabilecek faktörleri açıklamak; iş planı kavramına ve alt öğelerine hâkim olmalarını sağlayarak dönem sonunda gerçek bir iş fikri ile iş planı yazmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Bu ders girişimci tanımı ve özellikleri, girişimcilik süreci; girişimcinin işlevleri, yaratıcılık, yaratıcılık kavramı; yenilik tanımı; yenilik kaynakları; yenilikçilik ilkeleri; yenilik süreçleri; yenilik türleri; fikri mülkiyet; marka; patent; lisans; iş planı ve sunum teknikleri, iş planı tanımı; kullanım amaçları; faydaları; hazırlanmasında rehber ilkeler gibi kavramları kapsamaktadır. Ayrıca dersin sonunda tüm öğrenciler bir iş planı hazırlamak ve sunmak zorundadırlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimci ve ilgili kavramlar ile aralarındaki ilişkileri açıklar.
2) Yenilik ve yaratıcılık arasındaki farkları bilir.
3) Yaratıcılığı geliştirecek uygulamaları bilir.
4) İş planını ve öğelerini açıklar.
5) İş planı yazabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Girişimcilik Nitelikleri 1
2) Girişimcilik Nitelikleri 2
3) Yaratıcılık
4) Yenilikçilik
5) Marka
6) KOSGEB İş Planına Giriş İş Planının Ögeleri: Genel Bilgiler / Girişimciye Dair Bilgiler
7) İş Planının Ögeleri: Pazarlama Planı_1
8) İş Planının Ögeleri: Pazarlama Planı_2
9) İş Planının Ögeleri: Üretim Planı
10) İş Planının Ögeleri: Yönetim Planı
11) İş Planının Ögeleri: Finans Planı
12) Öğrenci İş Planı Sunumları
13) Öğrenci İş Planı Sunumları
14) Öğrenci İş Planı Sunumları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kadri Mirze. İşletme, (2019). 6.Baskı, İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Yves Pigneur, Alexander Osterwalder , İş Modeli Üretimi
Guy Kawasaki, Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı


Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2 3 2 2 3
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 3 3 2 2 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 3 3 2 2 3
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 2 2 3 2 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2 2 2 3 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2 2 2 3 3
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 3 2 3 2 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2 3 2 3 2
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2 2 2 3 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 3 2 2 2 3
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 2 2 3 3 2
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2 2 3 2 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2 3 2 2 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2 3 2 2 3
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 2 2 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 3
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 3
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 2
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 3
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 2
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 3
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sunum / Seminer 3 9
Proje 5 24
Ara Sınavlar 3 11
Final 3 16
Toplam İş Yükü 116