ILT201 İletişim Araştırmalarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILT201
Ders İsmi: İletişim Araştırmaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ESRA BAYHANTOPÇU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Esra Bayhantopçu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı Bu derste, öğrencinin sosyal ve iletişim bilimlerinde kullanılan araştırma metodolojilerini öğrenmesi, bilimsel bir araştırma planlanması ve yürütmesi, literatür tarama, veri toplama ve analiz yöntemlerine hâkim olması, araştırma verilerinin yorumlanması ve bilimsel rapor, araştırma ve makale yazımı için gerekli donanıma sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin İçeriği Bu derste, sosyal bilimlerde araştırmanın önemi, sosyal bilimler ve iletişim alanında bilimsel bir araştırmanın planlanması, tasarlanması ve yürütülmesi konuları ele alınmaktadır. Ders, bilimsel bir sosyal bilim ve iletişim araştırmasının tasarımı, yöntemleri, yürütülmesi, analizi ve yazımına yönelik tüm temel bilgilerin ele alınarak incelendiği teorik bir derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel bir araştırmanın temel kavramlarına hakim olması
2) Bilimsel araştırma yöntemleri ve sürecini öğrenmesi
3) İletişime yönelik araştırma modelleyebilmesi
4) Veri toplama ve veri analiz yöntemlerini öğrenmesi; Bilimsel bir araştırma tasarlayabilmesi; araştırma sonuçlarını bilimsel yöntemlerle açıklayabilmesi
5) Bilimsel rapor, araştırma ve makale yazma yöntemlerini öğrenmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Amaçları, İçerik, Beklentiler, Dersin Temel Bilgileri. Bilim, Bilimin İşlevleri, Bilimsel Bilginin Niteliği. : 1 (dersin çıktı sayıları)
2) Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramları. Araştırma Nedir? Araştırmanın Önemi / Araştırmanın Temel Kavramları : 1,2
3) Literatür Tarama ve Kaynak Gösterme : 2,4
4) Araştırma Süreci ve Araştırma Tasarımı - İletişim Alanında Araştırma Tasarımı : 2,3,4
5) Araştırma Türleri. Nitel ve Nicel Araştırmalar : 1,2,3,4
6) Örneklem ve Örnekleme Yöntemleri : 2,3,4
7) Anket Yöntemi ve Verilerin Analizi : 2,3,4
8) Ara Sınav
9) Görüşme Yöntemi Analizi : 2,3,4
10) Öğrenci Araştırma Sunumları : 1,2,3,4
11) Öğrenci Araştırma Sunumları : 1,2,3,4
12) Öğrenci Araştırma Sunumları : 1,2,3,4
13) Bilimsel Araştırmalarda Etik. Bilimsel Araştırma Yazımı : 1,2,3,4,5
14) İletişim Araştırmaları ve Yazımı Örnekleri İncelemesi : 1,2,3,4,5
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aysel Aziz (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Nobel Yayınları.
Ed. Şebnem Aslan (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Eğitim Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: Aysel Aziz (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Nobel Yayınları.
Ed. Şebnem Aslan (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Eğitim Yayınevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. 1 1 2 1 2
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. 2 1 2 2 2
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. 2 1 1 1 2
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. 2 1 2 2 1
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. 2 2 2 2 2
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. 2 1 1 2 2
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. 3 1 1 1 2
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. 2 2 2 1 1
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. 2 2 2 1 1
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. 2 2 2 2 2
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. 1 1 2 1 2
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. 2 1 2 2 1
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. 1 1 2 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. 2
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. 2
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. 3
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. 1
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. 2
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. 1
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. 2
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. 1
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. 1
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. 2
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. 2
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. 1
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Ödevler 1 50
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 30
Toplam İş Yükü 136