Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ILT102 | ||||
Ders İsmi: | İletişim Kuramları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ESRA BAYHANTOPÇU | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Esra Bayhantopçu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste, öğrencinin medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmesi ve yorumlayabilmesi amaçlanmaktadır. Bununla birlikte ders kapsamında yapılan uygulamalar, haber ve diğer medya içerikleri analizleri ile öğrencilerin medya içeriklerini kitle iletişim kuramları çerçevesinde analiz etmeleri ve bu doğrultuda kendi amaçlarına uygun medya içerikleri oluşturmaları mümkün olacaktır. |
Dersin İçeriği: | İletişim kuramları, kitle iletişim kuramları, kuramsal okullar ve savundukları düşünceler ile iletişimin teorik alt yapısının ve toplum, kültür, yapısal süreçler ve medya araçları arasındaki kuramsal ilişkilerin farklı kuramsal görüşlerin ışığında ele alınarak incelendiği teorik bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kitle iletişim kuramları hakkında bilgi sahibi olması ve literatürdeki farklı teori ve yaklaşımları öğrenmesi, 2) Kitle iletişim ürünlerinin ne şekilde üretildiği ve hangi etkilerde bulunduğunu öğrenmesi, 3) Reklamcılık ve halkla ilişkiler profesyonel yaşamında kitle iletişim kuramlarını günlük iş yapış şekillerine uyarlayabilmesi, 4) Medya ve haber içeriklerini halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında hedef kitleye uygun bir şekilde oluşturma yöntemlerini öğrenmesi, 5) Medya içeriklerini eleştirel okuyabilmesi ve kritik yapabilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Amaçları, İçerik, Beklentiler, Dersin Temel Bilgileri | |
2) | Kitle İletişimi / Kitle İletişiminin Kültür ve Topluma Etkileri | |
3) | Ana Akım Yaklaşımlarca Geliştirilen Temel Kuramlar | |
4) | Deneye Dayalı Olarak Geliştirilen Psikolojik İletişim Kuramları | |
5) | Ana Akım Yaklaşımlarca Geliştirilen Temel Kuramlar / Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı | |
6) | Kitle İletişim Ürünlerinin Seçimi ve Üretimine İlişkin Kuramlar | |
7) | Bilişsel Kuramlar / Kitle İletişim Araçlarının Örgütlenişine İlişkin Kuramlar | |
8) | Vize Sınav Haftası | |
9) | İzleyiciyi Temel Alan Yaklaşımlar | |
10) | Göstergebilim | |
11) | Medya Analiz İncelemeleri ve Çalışma Sunumları | |
12) | Medya Analiz İncelemeleri ve Çalışma Sunumları | |
13) | Medya Analiz İncelemeleri ve Çalışma Sunumları | |
14) | İletişime Teknolojik Yaklaşımlar | |
15) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Denis McQuail, Kitle İletişim Modelleri, İmge Kitapevi, 2010. Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları, 2016. |
Diğer Kaynaklar: | John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Pharmakon Yayınları, 2017. Nazife Güngör, İletişim Kuramlar Yaklaşımlar, Siyasal Kitapevi, 2018, 4.baskı. Yayınları, 2016. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | ||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | ||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 1 |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 1 |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 2 |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 1 |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 2 |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 2 |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 1 |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 2 |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Sunum / Seminer | 3 | 4 | 2 | 18 | |||
Ödevler | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 2 | 5 | |||
Final | 1 | 3 | 2 | 5 | |||
Toplam İş Yükü | 113 |