Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ILT101 | ||||
Ders İsmi: | İletişim Çalışmalarına Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Esra Bayhantopçu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste, öğrencinin iletişim disiplinine ilişkin temel bilgilere sahip olması; sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim yöntemlerine hâkim olması; farklı iletişim türlerinin temel özelliklerini ve birbirleriyle ilişkilerini öğrenmesi; etkili iletişim kurma ve grup çalışması becerisi kazanması ve tüm bu bilgileri gündelik ve profesyonel iş yaşamında uygulama becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İletişim Çalışmalarına Giriş; İletişim disiplinine ilişkin temel bilgiler ile, iletişimin temel öğeleri, iletişim süreci işleyişi, iletişim türleri ve yöntemleri, kişisel, kişilerarası, grup, örgütsel, kamusal ve kitlesel ve diğer iletişim türleri kapsamındaki temel iletişim bilgileri ve etkili iletişim kurma yöntemlerinin ele alınarak incelendiği teorik bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim disiplinine ilişkin temel bilgilere sahip olması, 2) Temel iletişim sürecini anlaması ve etkili bir şekilde gündelik hayata bu beceriyi taşıması 3) Kişisel, kişilerarası, grup, kurumsal, kamusal ve kitle iletişim gibi farklı iletişim türleri kurallarına hâkim olması ve temel iletişim becerilerine sahip olması, 4) Gündelik ve profesyonel hayatta gerek sözel gerek sözel olmayan gerekse yazılı iletişimde temel yetkinliklere sahip olması ve bunları daha iyi kullanabilmeyi öğrenmesi, 5) Kendini ifade etme, grup çalışması, sorumluluk alma, problem çözme, iletişim kurma becerilerinin arttırılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Amaçları, İçerik, Beklentiler, Programın Genel Bilgisi, İletişim Kavramı Hakkında Temel Bilgiler, İletişim Tarihi | |
2) | İletişim ve Dil. İletişimde Amaç ve İşlevler, İletişim Araçları, İletişimin Diğer Disiplinler ile İlişkisi, İletişimin Temel Özellikleri | |
3) | İletişim Süreci ve Öğeleri | |
4) | İletişim Türleri: Sözlü – Sözsüz İletişim. Yazılı İletişim – Görsel İletişim | |
5) | İletişim Türleri: Kişinin Kendisiyle İletişimi / Kişilerarası İletişim | |
6) | İletişim Türleri: Grup İletişimi Çatışma Yönetimi | |
7) | İletişim Türleri: Örgütsel/Kurumsal İletişim | |
8) | Vize Sınav Haftası | |
9) | İletişimde Dinleme / Aktif Dinleme | |
10) | Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri | |
11) | Öğrenci Sunumları | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Kamusal İletişim. Uluslararası İletişim. Kitle İletişimi | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 2016. • Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | • Ünsal Oskay, İletişimin ABC’si, İnkilap Kitaevi, 2017. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 2 | ||||||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 2 | ||||||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 2 | ||||||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 2 | ||||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 | ||||||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 1 | ||||||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 2 | ||||||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 3 | ||||||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 3 | ||||||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 1 | ||||||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 3 | ||||||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 2 | ||||||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 1 |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 3 |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 2 |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 2 |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 2 |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 2 |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 3 |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 3 |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 2 |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 3 | 26 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 22 | 2 | 24 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |