ILT101 İletişim Çalışmalarına Girişİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILT101
Ders İsmi: İletişim Çalışmalarına Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Dr. Esra Bayhantopçu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste, öğrencinin iletişim disiplinine ilişkin temel bilgilere sahip olması; sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim yöntemlerine hâkim olması; farklı iletişim türlerinin temel özelliklerini ve birbirleriyle ilişkilerini öğrenmesi; etkili iletişim kurma ve grup çalışması becerisi kazanması ve tüm bu bilgileri gündelik ve profesyonel iş yaşamında uygulama becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: İletişim Çalışmalarına Giriş; İletişim disiplinine ilişkin temel bilgiler ile, iletişimin temel öğeleri, iletişim süreci işleyişi, iletişim türleri ve yöntemleri, kişisel, kişilerarası, grup, örgütsel, kamusal ve kitlesel ve diğer iletişim türleri kapsamındaki temel iletişim bilgileri ve etkili iletişim kurma yöntemlerinin ele alınarak incelendiği teorik bir derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim disiplinine ilişkin temel bilgilere sahip olması,
2) Temel iletişim sürecini anlaması ve etkili bir şekilde gündelik hayata bu beceriyi taşıması
3) Kişisel, kişilerarası, grup, kurumsal, kamusal ve kitle iletişim gibi farklı iletişim türleri kurallarına hâkim olması ve temel iletişim becerilerine sahip olması,
4) Gündelik ve profesyonel hayatta gerek sözel gerek sözel olmayan gerekse yazılı iletişimde temel yetkinliklere sahip olması ve bunları daha iyi kullanabilmeyi öğrenmesi,
5) Kendini ifade etme, grup çalışması, sorumluluk alma, problem çözme, iletişim kurma becerilerinin arttırılması.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Amaçları, İçerik, Beklentiler, Programın Genel Bilgisi, İletişim Kavramı Hakkında Temel Bilgiler, İletişim Tarihi
2) İletişim ve Dil. İletişimde Amaç ve İşlevler, İletişim Araçları, İletişimin Diğer Disiplinler ile İlişkisi, İletişimin Temel Özellikleri
3) İletişim Süreci ve Öğeleri
4) İletişim Türleri: Sözlü – Sözsüz İletişim. Yazılı İletişim – Görsel İletişim
5) İletişim Türleri: Kişinin Kendisiyle İletişimi / Kişilerarası İletişim
6) İletişim Türleri: Grup İletişimi Çatışma Yönetimi
7) İletişim Türleri: Örgütsel/Kurumsal İletişim
8) Vize Sınav Haftası
9) İletişimde Dinleme / Aktif Dinleme
10) Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri
11) Öğrenci Sunumları
12) Öğrenci Sunumları
13) Kamusal İletişim. Uluslararası İletişim. Kitle İletişimi
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 2016.
• Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 2011.
Diğer Kaynaklar: • Ünsal Oskay, İletişimin ABC’si, İnkilap Kitaevi, 2017.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. 2
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. 2
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. 2
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. 2
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. 2
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. 1
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. 2
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. 3
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. 3
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. 1
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. 3
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. 2
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. 1
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. 1
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. 3
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. 2
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. 2
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. 2
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. 2
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. 2
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. 2
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. 3
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. 3
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. 2
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sunum / Seminer 2 10 3 26
Ödevler 1 10 3 13
Ara Sınavlar 1 18 2 20
Final 1 22 2 24
Toplam İş Yükü 125