SAY027 Sağlıkta Dijital Pazarlamaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Yönetimi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAY027
Ders İsmi: Sağlıkta Dijital Pazarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NAİM ÇETİNTÜRK
Dersi Veren(ler): naim çetintürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin genel amacı, gelişen teknolojik ve iletişim olanakları neticesinde pazarlama kavramının siber ortamlara taşınmasının tüm evrelerini, özelliklerini, dinamiklerini, unsurlarını ve uygulama şekillerini incelemek ve öğrenmektir. Dijital ortamlarda gelişen pazarlama modelleri, reklam ve halkla ilişkiler uygulamaları, yeni kavramlar ve gelişen pazarlama stratejileri, dijital pazarlama kampanyaları, dijital ortamda markaların konumlanması, e-ticaret ve mobil pazarlama uygulamalarını incelemek ve öğrenmek dersin genel amaçları arasındadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğini dijital ortamda yer alan Arama Motoru Reklamları, Arama Motoru Optimizasyonu, Web kavramı, Sosyal Medya ve değişen e-ticaret trendleri oluşturmaktadır. Pazarlama karması olarak tanımlanan 4P yaklaşımının dijitalleşmesine yönelik veriler ve uygulamalar sunulmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın içerikten e-ticaret ortamına dönüştüğü bir dünyada dijital marka ve dijital pazarlama eğilimleri ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Siber ortam ile ilgili kavramları incelemek ve tarihsel gelişim içerisinde süreçleri değerlendirme bilgisine sahip olmak
2) Dijital ortamda pazarlama stratejileri ve uygulamalarının niteliklerini öğrenmek
3) Dijital Kampanya uygulamalarını incelemek ve aktif olarak uygulama yetkinliğini kazanmak
4) Dijital pazarlama dinamiklerinin gelişmelerini takip ederek gelecek tasarımlarını kurgulamak ve ticaret ekseninde pazarlama bakışı ile dijital dünyayı değerlendirme becerisi kazanmak
5) Yapılacak uygulamalar ile dijital pazarlama araçlarını temel yönleri ile kullanabilir, performans ve kampanya metriklerini okuyarak analiz edebilir hale gelmek
6) Ticaretin yakın gelecekteki trendi olan S-Ticaret kavramına herkesten önce vakıf olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Pazarlama’nın tanımı, unsurları ve gelişimi. Konvansiyonel ve Dijital Pazarlama’nın benzer ve farklı yönleri, avantaj ve dezavantajları
2) Dijital pazarlama reklam modelleri – Banner, Search, Video & In-Stream, E-posta vb.
3) Dijital pazarlamada tüketici hedefleme modelleri
4) Perfomans ölçüm parametreleri – Volume, Impression, Click, Conversion, Action.
5) Ücretlendirme ve performans dönüşüm metrikleri – CPM, CPC, CPA vb.
6) Destekleyici dijital pazarlama uygulamaları (SMS, Mailing, Web Push, App Push)
7) SEO – Arama motoru optimizasyonu: Kavramın tanımı, temel bileşenleri
8) Ara sınav
9) (SERP) – Arama motorlarında listelenmek için gerekli olan unsurlar (Title, Meta-Description, h1-h2-h3 başlıklar vb.).
10) SEO Analiz Araçları – Destekleyici uygulamalar (backlink, Domain Rating vb.)
11) Bir dijital pazarlama mecrası olarak sosyal medya. Influencer Marketing – Social Marketing ve S-Commerce kavramları. Ektileşim, beğeni ve paylaşım gibi performans ölçüm (engagement) metrikleri.
12) Facebook ve Instagram Reklamları. Sosyal medya kampanyası oluşturma adımları.
13) Influencer pazarlaması. S-Commerce Kavramı ve Sosyal medyada içerik yönetimi (Content Marketing)
14) Site Analiz Araçları – Google Analytics’e giriş

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Naim Çetintürk, Temel Dijital Pazarlama Kavramları ve Remarketing Reklam Modeli, Seçkin Yayıncılık, 2019
Diğer Kaynaklar: • Social Media Strategies for Small Businesses, Phole Media, 2010
• Damien Ryan, The Best Digital Marketing Campaigns in the World II, Kogan Page
• Naim Çetintürk, Temel Dijital Pazarlama Kavramları ve Remarketing Reklam Modeli, Seçkin Yayıncılık, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. 2 3 2 3 2 2
2) Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. 2 3 2 2 2 2
3) Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. 2 2 3 2 2 2
4) Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. 2 2 2 3 2 3
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2 2 2 2 2 2
6) Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. 2 2 2 2 2 2
7) Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. 3 2 2 2 2 2
8) Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 2 2 2 2
9) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. 2 2 2 2 2 2
10) Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. 2 2 2 2 2 2
11) Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. 2 2 2 2 2 2
12) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 2 2 2 2 2 3
13) Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. 2 2 2 2 2 2
14) Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3 2 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. 3
2) Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. 3
3) Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. 3
4) Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. 3
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
6) Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. 3
7) Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. 3
8) Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
9) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. 3
10) Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. 3
11) Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. 3
12) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 3
13) Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. 3
14) Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 124