Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR024 | ||||
Ders İsmi: | Türk-Alman İlişkileri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN CAN ÜNVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Osman Can Ünver | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, Türk-Alman ilişkilerinin her iki taraf için önemini ve önemini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla ilişkiler, geçmişleri, ekonomik ve güvenlik kaygıları ve kimlikleri ile ideolojileri bağlamında tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, Türkiye ve Almanya arasındaki tarihi geçmişi inceleyerek, AB sürecinde ilişkilerin nasıl ilerlediğini ve mevcut durumu tasavvur etme becerisi kazandırmaktır. Bu doğrultuda dersin içeriğini Türkiye ve Almanya arasındaki siyasi, ekonomik ve kültürel kesişmeler, işbirlikleri ve çatışmalar oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler Türk-Alman ilişkilerini öğrenecekler 2) Öğrenciler, farklı aşamalarda her iki tarafın farklı yaklaşımlarını öğreneceklerdir. 3) Öğrenciler Türkiye'nin Almanya'ya yönelik dış politikası bağlamında politikaları öğreneceklerdir. 4) Öğrenciler Türk-Alman ilişkilerinde güncel sorunları öğrenecekler 5) Öğrenciler, Almanya ile ilgili sorunlarda Türkiye'nin yaklaşımlarını ve politikalarını öğreneceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | İlk karşılaşmalar | |
3) | Osmanlı İmparatorluğu'nun ve Türk-Alman ittifakının parçalanmasına doğru | |
4) | 1878 Berlin Kongresi ve Bismarck | |
5) | Orta Doğu'da Wilhelm II ve Alman emelleri | |
6) | Alman oryantalizmi ve Türkiye | |
7) | Birinci Dünya Savaşı | |
8) | Sınıftaki tartışmalar | |
9) | İkinci Dünya Savaşı ve “Alman Tehlikesi” | |
10) | Savaş sonrası dönem: Uzlaşma | |
11) | Almanya'ya Türk işçi göçü | |
12) | Türkiye'nin AB üyeliği ve Almanya'nın tavrı | |
13) | İkili ilişkilerde güncel sorunlar: Türkiye'nin tek taraflı politikalarına karşı Almanya | |
14) | Genel değerlendirme | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yoktur - None |
Diğer Kaynaklar: | Yoktur - None |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 9 | 13 |
Ödevler | 9 | 35 |
Final | 8 | 35 |
Toplam İş Yükü | 125 |