Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR023 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası İlişkilerde Güç | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. CAN DONDURAN | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, gücün ne anlama geldiğini, sayısız boyutunu, zaman içinde nasıl algılandığını ve dünya siyasetindeki aktörler tarafından nasıl kullanıldığını daha iyi anlamak için kavramsal ve ampirik problemlerle yüz yüze gelmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, uluslararası ilişkilerdeki temel kavramlardan olan güç kavramının farklı teorik çerçevelerde yorumlanışı ve tarihsel evrimini inceler. Bunun yanında gücün kullanımı, ölçülmesi, yumuşak güç, akıllı güç gibi modern kavramsal değişimleri ele alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gücün farklı tanımlarını karşılaştırmalı olarak inceleyip tartışabilmek 2) Güce yönelik farklı teorik yaklaşımları kavramak 3) Gücün değişen doğasına ilişkin tutarlı bir anlayış geliştirmek 4) Sert, yumuşak ve akıllı güç kavramlarına ilişikin net bir anlayış geliştirmek 5) Gücün ölçülmesi yönündeki farklı çabaları incelemek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Gücün tanımı ve tarihçesi | |
3) | Güç ve Uluslararası İlişkiler Teorisi | |
4) | Güç, Hiyerarşi ve Anarşi | |
5) | Gücün ikame edilebilirliği | |
6) | Güç ve Zaman | |
7) | Gücü Ölçmek | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Askeri (Sert) Güç | |
10) | Yapısal Güç | |
11) | Yumuşak ve Akıllı Güç | |
12) | Güç, Hegemonya ve Küresel Düzen | |
13) | Güncel Güç Dengeleri | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | David Baldwin, Power and International Relations: A Conceptual Approach (Princeton: Princeton University Press, 2016). RICHARD K. BETTS (ed.), Conflict After the Cold War Arguments on Causes of War and Peace, (New York: Routledge, 2017) |
Diğer Kaynaklar: | Steven Lukes, Power: A Radical View, second edition (London: Palgrave, 2005) John Mearsheimer, Tragedy of Great Power Politics, (New York: Norton, 2004) Susan Strange, The Retreat of the State: The Diffusion of Power in the World Economy, (New York: Cambridge Univ. Press, 2016) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | ||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | ||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | ||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | 1 | |||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 78 |
Sunum / Seminer | 4 | 7 |
Ödevler | 9 | 14 |
Ara Sınavlar | 5 | 9 |
Final | 7 | 17 |
Toplam İş Yükü | 125 |