Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR022 | ||||
Ders İsmi: | Kamu Diplomasisi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN CAN ÜNVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Osman Can Ünver | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı kamu diplomasisinin tüm boyutları ile ele alınarak uluslararası ilişkilerdeki yerini irdelemektir. |
Dersin İçeriği: | Günümüzde uluslararası ilişkilerde giderek daha çok kullanılan ve ülkelerin ulusal çıkarlarını tanıtmak, pekiştirmek ve korumak amacıyla hedef kişi, grup, kurum, ülke ve kamuoylarına yönelik olarak icra edilen kamu diplomasisinin kökeni, amacı, yöntemleri ve icrasına ilişkin hususiyetleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kamu diplomasisinin konusunu öğrenecekler. 2) Kamu diplomasisinin ortaya çıkış nedenini öğrenecekler. 3) Kamu diplomasisinin boyutlarını, araçlarını ve yöntemlerini öğrenecekler. 4) Kamu diplomasisinin uluslararası ilişkilerdeki konumunu öğrenecekler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş: Kamu Diplomasisinin Tarihçesi ve Tanım(ları) | |
2) | Ulus-devlet ve ulusal çıkar | |
3) | Kamu Diplomasisine kuramsal yaklaşımlar | |
4) | Kamu Diplomasisinin amaçları | |
5) | Kamu Diplomasisinin araç ve yöntemleri | |
6) | Kamu Diplomasisi uygulamaları | |
7) | Derste Münazara/Grup Çalışması | |
8) | Günümüzün uluslararası ilişkilerinde Kamu Diplomasisinin yeri | |
9) | Yabancı kamu diplomasisini tespit ve karşı koyma | |
10) | Kamu Diplomasisinin sonuçları ve Ölçme | |
11) | Türkiye’de Kamu Diplomasisi | |
12) | Türk Kamu Diplomasisinin Özel Alanları: Sözde “Ermeni Soykırımı” İddiaları, Kıbrıs Meselesi ve Türkiye-AB İlişkileri | |
13) | Ödev Teslim Haftası | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Haluk Karadağ (2016), Uluslararası İlişkilerde Yeni Bir Boyut. Kamu Diplomasisi. Nobel. Ankara |
Diğer Kaynaklar: | Her hafta bir sonraki hafta için makale ve kitap okumaları önerilecektir. Articles and book readings will be recommended for each week. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 2 | 1 | 2 | 3 | |||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 1 | 1 | 3 | 2 | |||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 9 | 20 |
Küçük Sınavlar | 11 | 30 |
Final | 10 | 33 |
Toplam İş Yükü | 125 |