ECZ542 Mezuniyet Projesi-4İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EczacılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECZ542
Ders İsmi: Mezuniyet Projesi-4
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SELİN AKTAR KİREMİTCİ
Dersi Veren(ler): Tüm Öğretim Üyeleri
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı; öğrencilere eczacılık eğitimleri süresince kanıta dayalı araştırma yapma, sorunu/eksikliği tespit etme ve çözüm yolları arama, laboratuvarlarda teorik/hesaplamalı/ıslak deneyler yapma, verileri doğru değerlendirme ve tartışma, çözüme ve sonuca varma, sonuçları sunma becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Mezuniyet Projesi dersleri 7. yarıyılda başlayıp 10. yarıyılda tamamlanan, İstinye Üniversitesi Eczacılık Fakültesi öğretim üyeleri tarafından yürütülen ve İstinye Üniversitesi Eczacılık Fakültesi öğrencilerinin alması gereken zorunlu dersler serileridir. Mezuniyet projesi dersleri kapsamında, öğrenciler eczacılık alanında yaptıkları proje konusunda deneysel/teorik bilgi ve tecrübe sahibi olacaklardır. Mezuniyet projesi sürecinde öğrenciler literatür tarama, problem çözme becerileri, metot öğrenme ve/veya geliştirme, veri elde etme, yorumlama ve sonuçları yazılı ve sözlü sunum olarak paydaşlarıyla paylaşma becerisi kazanacaklardır. Bu bağlamda, bu ders eczacılık alanındaki ilgili sorun veya boşluğun literatürde tespit edilmesi, tespit edilen sorun veya boşluğa çözüm aranması, çözüme ulaşım metot/yollarının tespit edilmesi, deneysel ve/veya teorik veri elde edinilmesi, veri analizi ve bu verilerin literatürle karşılaştırılarak yorumlanması, sonuca varılması ve sonuçların tartışılarak ulusal ve/veya uluslararası proje formatında sunulması konularını kapsamaktadır. Bu basamakların gerçekleştirilmesi için öğrencilerin ilgili alanda bir BAP/TÜBİTAK/vb projesine dahil olması hedeflenmektedir. Mezuniyet öncesindeki yarıyılda bütün çalışmaların ve sonucun mezuniyet tezi formatında yazılması, mezuniyet projesi sonuçlarının fakülte kurulunca belirlenecek jüri üyelerine ve diğer katılımcılara hem poster hem yazılı ve hem de sözlü bildiri olarak açık bir salonda sunulması zorunludur. Mezuniyet projesi dersleri süresince Eczacılık Fakültesi öğrencilerinin çalışmalarını ulusal/uluslararası yayınevinde yayınlamaları ve ulusal/uluslararası kongrede poster olarak sunmaları hedeflenmektedir. Mezuniyet projesi dersini alan öğrencilerin danışmanları ile haftalık proje toplantılarına katılmaları, danışmanlarının yönlendirmeleriyle kendilerinden beklenen araştırma sorumluluklarını yerine getirmeleri ve her bir yarıyıl sonunda bu çalışmalarını İstinye Üniversitesi (veya YÖK) yüksek lisans tez yazım formatına uygun bir şekilde, tezin ilgili kısmının doldurulması suretiyle danışmanlarına teslim etmeleri zorunludur. Mezuniyet Projesi Dersleri sonunda, jüri üyeleri, fakülte kurulu ve dekanlıkça onaylanan mezuniyet projesi tezleri İstinye Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dekanlığına teslim edeceklerdir.

Danışman öğretim üyeleri dersin bir şubesini açarlar. Her öğretim üyesi kendi ortak izlenceye sadık kalarak kendi izlencesini hazırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilmenin yollarını tanımlayabilir, bilimsel yöntemi açıklayabilir.
2) Araştırma türlerini genel anlamda tanıyabilir, araştırma sürecinin aşamalarını sıralayabilir, araştırma sürecinde uyulması gereken etik kuralları bilir.
3) Literatür araştırması yapar.
4) Eczacılık ile ilgili sorun veya eksikliği tespit eder, sorun ve eksikliğe dair çözümleri tartışır, çözüme ulaşmak için metotları tespit eder ve geliştirir.
5) Bilimsel araştırma projesi yazar ve bir projeye dahil olur.
6) Deneysel ve/veya teorik veri elde eder, verileri analiz eder ve tartışır, bulgular ve sonuçları yayın ve tez formatında yazar, çıktıları sözlü ve poster olarak sunar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
2) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
3) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
4) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
5) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
6) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
7) Vize
8) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
9) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
10) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
11) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
12) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
13) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
14) Literatür tarama, konuları tartışma, araştırma konusunu oluşturma, geliştirme, toplanan verileri düzenleme Bir konu üzerinde araştırma yapar, sonuçları tartışır. Araştırma konusu üzerine çalışmalar yapar. Verileri belirli bir formatta düzenler.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İstinye Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu

ISTINYE UNIVERSITY INSTITUTE OF HEALTH SCIENCES THESIS WRITING GUIDELINES
Diğer Kaynaklar: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
https://www.sciencedirect.com/
https://clinicaltrials.gov/
https://mjl.clarivate.com/search-results

İlgili kaynaklar danışman ve dersi alan öğrenci tarafından belirlenir.
Relevant resources are determined by the advisor and the student taking the course.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Eczacılık alanındaki temel, mesleki ve teknolojik bilgilerin ve eczacılık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini yasal, deontolojik ve etik kurallara uyarak disiplinler arası uygular ve geliştirir. 1 3 1 3 1 3
2) Eczacılık mesleği ile ilgili terminolojiyi tanımlar; problem çözer, etkin ve etkili bir şekilde bilgi teknolojilerini kullanarak eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, güncel literatürü izleyip değerlendirdikten sonra uygulamasını, iletişimini yapar, paylaşır. 3 3 3 3 3 3
3) İnsan vücudunun anatomik yapısı, sistemlerin fizyolojik çalışma prensipleri, organizmadaki biyokimyasal, immünolojik olaylar ve mikroorganizmalar hakkında teorik ve pratik bilgiyi kullanır. 1 1
4) Temel ve ileri analitik teknikleri ve yöntemlerini kalitatif/kantitatif analizler yaparak kullanır ve elde ettiği bulguları uygun istatiksel yöntemleri kullanarak yorumlar. 1 1 1 1 3 3
5) Tıbbi bitkileri, bitkisel drogları ve etkin maddeleri tanır; tıbbi amaçla kullanılan doğal ürünleri geliştirme becerisi kazanır. 1 1
6) Klinik eczacılık, farmakoekonomi, farmakoterapi ve fitoterapinin esaslarını kullanarak, akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hasta-odaklı ve bireyselleştirilmiş farmasötik bakım hizmetini diğer sağlık personeli ile birlikte uygular. 1 1 1 3
7) İlaçların biyolojik özelliklerini, yapı-etki ilişkilerini, metabolizmalarını bilir ve yeni ilaç adaylarının sentez ve geliştirme becerisini kazanır. 1 1 1 3
8) Doğal kaynaklı ve/veya sentetik etkin madde içeren ürünlerin, ileri tedavi tıbbi ürünlerinin, radyofarmasötiklerin ve kozmetik ürünlerin formülasyonları, üretimleri, stabiliteleri, kalite güvencesi, ruhsatlandırma, patent çalışmaları, yasal düzenlemeleri hakkında yetkindir. 1 1 1 3
9) İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini, etkisini değiştiren faktörlerini, toksik etkilerini, farmakolojik etkisi ve risk değerlendirme yöntemini yorumlar. İlaç etkileşmelerini, istenmeyen ilaç reaksiyonlarını raporlar, izler ve önlenmesi hakkında teorik/pratik bilgiyi uygular. 1 1 1 3
10) Sağlık profesyoneli olarak mesleki uygulamalarında bakım veren, karar verici, iletişimci, yönetici, yaşam boyu öğrenen, öğretici, lider ve araştırmacı bir eczacı olarak kanıta dayalı eczacılık prensiplerini ulusal ve evrensel değerleri gözeterek uygular. 3 3 3 3 3 3
11) Toplum eczanesi, hastaneler, ilaç, tıbbi cihaz, bitkisel ürünler ve kozmetik sektörleri, sağlık kurum ve kuruluşları, klinik araştırma şirketleri, üniversite ve Ar-Ge merkezleri gibi çeşitli alanlarda çalışabilir. 3 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eczacılık alanındaki temel, mesleki ve teknolojik bilgilerin ve eczacılık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini yasal, deontolojik ve etik kurallara uyarak disiplinler arası uygular ve geliştirir. 2
2) Eczacılık mesleği ile ilgili terminolojiyi tanımlar; problem çözer, etkin ve etkili bir şekilde bilgi teknolojilerini kullanarak eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, güncel literatürü izleyip değerlendirdikten sonra uygulamasını, iletişimini yapar, paylaşır. 3
3) İnsan vücudunun anatomik yapısı, sistemlerin fizyolojik çalışma prensipleri, organizmadaki biyokimyasal, immünolojik olaylar ve mikroorganizmalar hakkında teorik ve pratik bilgiyi kullanır.
4) Temel ve ileri analitik teknikleri ve yöntemlerini kalitatif/kantitatif analizler yaparak kullanır ve elde ettiği bulguları uygun istatiksel yöntemleri kullanarak yorumlar. 2
5) Tıbbi bitkileri, bitkisel drogları ve etkin maddeleri tanır; tıbbi amaçla kullanılan doğal ürünleri geliştirme becerisi kazanır. 1
6) Klinik eczacılık, farmakoekonomi, farmakoterapi ve fitoterapinin esaslarını kullanarak, akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hasta-odaklı ve bireyselleştirilmiş farmasötik bakım hizmetini diğer sağlık personeli ile birlikte uygular. 1
7) İlaçların biyolojik özelliklerini, yapı-etki ilişkilerini, metabolizmalarını bilir ve yeni ilaç adaylarının sentez ve geliştirme becerisini kazanır. 1
8) Doğal kaynaklı ve/veya sentetik etkin madde içeren ürünlerin, ileri tedavi tıbbi ürünlerinin, radyofarmasötiklerin ve kozmetik ürünlerin formülasyonları, üretimleri, stabiliteleri, kalite güvencesi, ruhsatlandırma, patent çalışmaları, yasal düzenlemeleri hakkında yetkindir. 1
9) İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini, etkisini değiştiren faktörlerini, toksik etkilerini, farmakolojik etkisi ve risk değerlendirme yöntemini yorumlar. İlaç etkileşmelerini, istenmeyen ilaç reaksiyonlarını raporlar, izler ve önlenmesi hakkında teorik/pratik bilgiyi uygular. 1
10) Sağlık profesyoneli olarak mesleki uygulamalarında bakım veren, karar verici, iletişimci, yönetici, yaşam boyu öğrenen, öğretici, lider ve araştırmacı bir eczacı olarak kanıta dayalı eczacılık prensiplerini ulusal ve evrensel değerleri gözeterek uygular. 3
11) Toplum eczanesi, hastaneler, ilaç, tıbbi cihaz, bitkisel ürünler ve kozmetik sektörleri, sağlık kurum ve kuruluşları, klinik araştırma şirketleri, üniversite ve Ar-Ge merkezleri gibi çeşitli alanlarda çalışabilir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Sunum / Seminer 7 69
Proje 13 26
Toplam İş Yükü 95