ECZ585 Staj 4 (Seçmeli (E/H/K/S))İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EczacılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECZ585
Ders İsmi: Staj 4 (Seçmeli (E/H/K/S))
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
10
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SİNEM HELVACIOĞLU AKYÜZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Sinem Helvacıoğlu Akyüz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübeyi kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 5.sınıf öğrencilerinin 9. ve 10. Yarıyılda en az 50 iş günü yapmış oldukları eczane, hastane ve endüstri eczacılığı stajını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eczacının görev, yetki ve sorumlulukları
2) Hastane eczacısının görev ve sorumluluklarını bilir
3) İlaç istemlerinin değerlendirilme, onaylanma, hazırlanma ve dağıtım süreçlerinin öğrenilmesi
4) Eczanede verilen klinik eczacılık/farmasötik bakım hizmetlerinin öğrenilmesi
5) Endüstri alanında yapılan stajlarda eczacının rolü, görevi ve işi hakkında bilgi edinilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Serbest Eczane, Hastane Stajı ve Endüstri Stajı Farmakope, Vademekum, Rxmedia
2) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
3) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
4) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
5) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
6) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
7) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
8) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
9) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
10) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
11) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
12) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
13) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
14) Serbest eczane, hastane ve endüstri eczacılığı bölümlerinde 9. ve 10. Yarıyılda gerçekleştirilecek uygulamalar süresince öğrencilerin eczacının rolünü görmesi, uygulamalar ve işleyiş konusunda gerekli tecrübelerin kazanılması. Farmakope, Vademekum, Rxmedia
15) Final Sınavı Farmakope, vademekum, formüller, Rxmedya

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Avrupa Farmakopesi
Diğer Kaynaklar: 1) ECZANELER VE ECZACILAR HAKKINDA KANUN
2) YÖNETMELIK
3) İYİ ECZACILIK UYGULAMALARI
4) RX MEDIA PHARMA
5) VADEMECUM
6) TEBRP
7) JCI

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Eczacılık alanındaki temel, mesleki ve teknolojik bilgilerin ve eczacılık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini yasal, deontolojik ve etik kurallara uyarak disiplinler arası uygular ve geliştirir. 3 3 3 3 3
2) Eczacılık mesleği ile ilgili terminolojiyi tanımlar; problem çözer, etkin ve etkili bir şekilde bilgi teknolojilerini kullanarak eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, güncel literatürü izleyip değerlendirdikten sonra uygulamasını, iletişimini yapar, paylaşır. 3 3 3 3 3
3) İnsan vücudunun anatomik yapısı, sistemlerin fizyolojik çalışma prensipleri, organizmadaki biyokimyasal, immünolojik olaylar ve mikroorganizmalar hakkında teorik ve pratik bilgiyi kullanır. 3 3 3 3 3
4) Temel ve ileri analitik teknikleri ve yöntemlerini kalitatif/kantitatif analizler yaparak kullanır ve elde ettiği bulguları uygun istatiksel yöntemleri kullanarak yorumlar. 2 2 1 1 1
5) Tıbbi bitkileri, bitkisel drogları ve etkin maddeleri tanır; tıbbi amaçla kullanılan doğal ürünleri geliştirme becerisi kazanır. 2 1 1 1 1
6) Klinik eczacılık, farmakoekonomi, farmakoterapi ve fitoterapinin esaslarını kullanarak, akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hasta-odaklı ve bireyselleştirilmiş farmasötik bakım hizmetini diğer sağlık personeli ile birlikte uygular. 2 2 3 3 2
7) İlaçların biyolojik özelliklerini, yapı-etki ilişkilerini, metabolizmalarını bilir ve yeni ilaç adaylarının sentez ve geliştirme becerisini kazanır. 1 1 1 1 2
8) Doğal kaynaklı ve/veya sentetik etkin madde içeren ürünlerin, ileri tedavi tıbbi ürünlerinin, radyofarmasötiklerin ve kozmetik ürünlerin formülasyonları, üretimleri, stabiliteleri, kalite güvencesi, ruhsatlandırma, patent çalışmaları, yasal düzenlemeleri hakkında yetkindir. 1 1 1 3 3
9) İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini, etkisini değiştiren faktörlerini, toksik etkilerini, farmakolojik etkisi ve risk değerlendirme yöntemini yorumlar. İlaç etkileşmelerini, istenmeyen ilaç reaksiyonlarını raporlar, izler ve önlenmesi hakkında teorik/pratik bilgiyi uygular. 2 2 3 2 2
10) Sağlık profesyoneli olarak mesleki uygulamalarında bakım veren, karar verici, iletişimci, yönetici, yaşam boyu öğrenen, öğretici, lider ve araştırmacı bir eczacı olarak kanıta dayalı eczacılık prensiplerini ulusal ve evrensel değerleri gözeterek uygular. 3 3 3 3 3
11) Toplum eczanesi, hastaneler, ilaç, tıbbi cihaz, bitkisel ürünler ve kozmetik sektörleri, sağlık kurum ve kuruluşları, klinik araştırma şirketleri, üniversite ve Ar-Ge merkezleri gibi çeşitli alanlarda çalışabilir. 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eczacılık alanındaki temel, mesleki ve teknolojik bilgilerin ve eczacılık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini yasal, deontolojik ve etik kurallara uyarak disiplinler arası uygular ve geliştirir. 3
2) Eczacılık mesleği ile ilgili terminolojiyi tanımlar; problem çözer, etkin ve etkili bir şekilde bilgi teknolojilerini kullanarak eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, güncel literatürü izleyip değerlendirdikten sonra uygulamasını, iletişimini yapar, paylaşır. 3
3) İnsan vücudunun anatomik yapısı, sistemlerin fizyolojik çalışma prensipleri, organizmadaki biyokimyasal, immünolojik olaylar ve mikroorganizmalar hakkında teorik ve pratik bilgiyi kullanır.
4) Temel ve ileri analitik teknikleri ve yöntemlerini kalitatif/kantitatif analizler yaparak kullanır ve elde ettiği bulguları uygun istatiksel yöntemleri kullanarak yorumlar.
5) Tıbbi bitkileri, bitkisel drogları ve etkin maddeleri tanır; tıbbi amaçla kullanılan doğal ürünleri geliştirme becerisi kazanır.
6) Klinik eczacılık, farmakoekonomi, farmakoterapi ve fitoterapinin esaslarını kullanarak, akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hasta-odaklı ve bireyselleştirilmiş farmasötik bakım hizmetini diğer sağlık personeli ile birlikte uygular.
7) İlaçların biyolojik özelliklerini, yapı-etki ilişkilerini, metabolizmalarını bilir ve yeni ilaç adaylarının sentez ve geliştirme becerisini kazanır.
8) Doğal kaynaklı ve/veya sentetik etkin madde içeren ürünlerin, ileri tedavi tıbbi ürünlerinin, radyofarmasötiklerin ve kozmetik ürünlerin formülasyonları, üretimleri, stabiliteleri, kalite güvencesi, ruhsatlandırma, patent çalışmaları, yasal düzenlemeleri hakkında yetkindir.
9) İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini, etkisini değiştiren faktörlerini, toksik etkilerini, farmakolojik etkisi ve risk değerlendirme yöntemini yorumlar. İlaç etkileşmelerini, istenmeyen ilaç reaksiyonlarını raporlar, izler ve önlenmesi hakkında teorik/pratik bilgiyi uygular.
10) Sağlık profesyoneli olarak mesleki uygulamalarında bakım veren, karar verici, iletişimci, yönetici, yaşam boyu öğrenen, öğretici, lider ve araştırmacı bir eczacı olarak kanıta dayalı eczacılık prensiplerini ulusal ve evrensel değerleri gözeterek uygular. 3
11) Toplum eczanesi, hastaneler, ilaç, tıbbi cihaz, bitkisel ürünler ve kozmetik sektörleri, sağlık kurum ve kuruluşları, klinik araştırma şirketleri, üniversite ve Ar-Ge merkezleri gibi çeşitli alanlarda çalışabilir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 60
Final Sözlü 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 60
Derse Özgü Staj 16 176
Final 1 5
Toplam İş Yükü 241