Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS069 | ||||
Ders İsmi: | İnovasyon ve Teknoloji Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | AYŞE GÜNSEL | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Ayşe Günsel | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin her öğrenci için amacı: - Yaratıcı potansiyelinizi, onu nasıl açığa çıkaracağınızı, ifade edeceğinizi ve geliştireceğinizi anlamak. - İş sorunlarını çözmek ve yeni bir ürün inovasyonu yaratmak için yaratıcı düşünme araçlarını kullanarak deneyim derlemek. - Fonksiyonlar arası ekiplerin inovasyondaki rollerini anlamak. - Ürün inovasyon modellerini öğrenmek. - Tasarım düşüncesinin temellerini keşfetmek. - İnovasyona yönelik stratejik yaklaşımı operasyonel seviyedeki yenilikçi sonuçlara bağlamak. - Yıkıcı inovasyonun önemi hakkında fikir edinmek. - Sizi yüksek teknolojili start-up'lar kurmaya teşvik eden/caydıran makro düzeyde faktörlerle deneyler yapmak. |
Dersin İçeriği: | This course focuses on innovation and technology management. We will examine the interplay between technology, creativity, organizational/team processes, and innovative outputs. Throughout the course, we will explore tools and techniques for fostering individual, team, and organizational creativity. We will also focus on methods for developing and evaluating ideas for new products (i.e., goods and services), the business models to execute these ideas, management practices that foster (or inhibit) innovation, and principles/practices for leading innovative outputs. We will also visit macro-level factors that encourage/discourage innovative activities and understand basics for forming high-tech start-ups. Using a variety of readings, case examples, discussions, experiential exercises, and a challenging team project, students explore and apply the principles of creativity and innovation management. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Knows special cases related to values in innovation management process. 2) Defines what innovation is 3) Explains usage of the technology and innovation management tools 4) Applies the creative thinking methodology |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to course, the fundamental concepts, general evaluation of the semester and pinned points related to measurement activities | |
2) | Creativity and Innovation: Conceptual Discussion | |
3) | Cross-functional Teams and Psychological Safety | |
4) | New Product Development | |
5) | The Stage-Gate® Idea-To-Launch System and The Fuzzy Front-end Approach | |
6) | Rekabetçilik ve Başarının Kaynağı Olarak Teknoloji Yönetimi: Kavramsal Tartışma | |
7) | Teknoloji Geliştirme ve Transfer | |
8) | Vize | |
9) | Tasarım Düşüncesi ve Kitle Kaynak Kullanımı | |
10) | Strateji, Dinamik Yetenekler ve Çevik İnovasyon | |
11) | Yaratıcı Yıkım ve Yıkıcı Yenilik | |
12) | Kırmızı Kraliçe Yarışması ve Taklidi | |
13) | Ulusal İnovasyon Sistemleri, Yaratıcı Endüstriler ve Yüksek Teknoloji Start-up'ları | |
14) | Ödev Sunumları | |
15) | Genel Bakış: Endüstri 4.0'da İnovasyon ve Teknoloji Yönetimi | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes, Lecture Slides |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 3 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 2 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 18 |
Ödevler | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |