Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS064 | ||||
Ders İsmi: | İletişimin Dijitalleşmesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | İpek Aldatmaz Şener | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere günümüzün dijital merkezli çağında iletişim zorluklarını nasıl yöneteceklerine dair derinlemesine bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Gelişen teknolojilerin, internetin ve sosyal medyanın günümüz çalışma ortamında iletişimi nasıl şekillendirdiğini ele alan yaklaşımlar ve teoriler hakkındaki bilgileri inceleyeceğiz. |
Dersin İçeriği: | Dijital deneyim Çevrimiçi Varlık ve Kullanıcı Deneyimi Arama motoru optimizasyonu Sosyal medya platformları ve kullanıcı cihazları Mesaj dağıtımı içerik stratejisi Dijital kanal planlama Çevrimiçi itibar yönetimi Kitle hedefleme programatik pazarlama etkileyici pazarlama Yapay zeka ve gelişen teknolojiler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, İletişim için mevcut olan birçok platform ve ortamı içeren dijital manzarayı anlar. 2) Dijital iletişimde ortaya çıkan en iyi uygulamaları derinlemesine anlar ve öğrenir. 3) Dijital dünyadaki medya platformlarının niteliklerini, özelliklerini ve faydalarını değerlendirir ve algılar 4) Farklı türdeki sosyal medya platformlarını ve teknolojilerini değerlendirir ve sınıflandırır 5) Sosyal medya platformlarının güçlü ve zayıf yönlerini ve kuruluşların bunları hedeflerine ulaşmak için nasıl etkin bir şekilde kullandıklarını kabul eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Müfredat ve müfredatın tanıtılması | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2) | Dijital İletişim Stratejisi, Dijital Medya Manzarası Çok Kanallı İletişim, İzleme, Gizlilik, Düzenleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3) | İletişim Modeli: Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Stratejisi 1: Sosyal Ağlar, Sohbet, Bloglar, Etkileyenler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4) | Sosyal Medya Stratejisi 2: Bilgi paylaşımı, medya paylaşımı Sosyal medyayı ölçmek | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5) | Mobil 1: Mobil Uygulamalar, Mobil öncelikli strateji, Konum tabanlı teknolojiler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6) | Mobil 2: Mobil Uygulamalar, Mobil öncelikli strateji, Konum tabanlı teknolojiler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7) | Arama Motorları: SEO, SEM, Çevrimiçi İtibar Yönetimi Yansıması Ödev Ödevi Teslimi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8) | Dijital Kanal Planlama: Kanal Karması, Editoryal Takvimler, Entegre Kampanyalar, Ölçümleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9) | Çevrimiçi Varlık ve Kullanıcı Deneyimi Müşteri Yolculuğu ve Kullanıcı Deneyimi, Web Siteleri, E-posta, Açılış Sayfaları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10) | Dijital Reklamcılık: Dijital Görüntüleme, Ev Dışı, Yerel Reklamlar, Programatik Satın Alma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11) | İçerik Pazarlaması 1: İçerik Stratejisi, e-Bültenler, Potansiyel Müşteri Yaratma, Etkileyen Pazarlama | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12) | İçerik Pazarlaması 2: İçerik Stratejisi, e-Bültenler, Potansiyel Müşteri Yaratma, Etkileyen Pazarlama | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13) | Dijital İletişimde Yapay Zeka ve Yükselen Trendler: Makine Öğrenimi, Nesnelerin İnterneti, Dijital Analitik, Dijital Medya Stratejisi Değerlendirmesi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14) | Dijital İletişimde Yapay Zeka ve Yükselen Trendler 2: Makine Öğrenimi, Nesnelerin İnterneti, Dijital Analitik | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
15) | Final Haftası | Ön hazırlık gerekmemekte. |
Ders Notları / Kitaplar: | Belirli bir ders kitabı bulunmamaktadır. There is no textbook. |
Diğer Kaynaklar: | Argenti, P. A., & Barnes, C. M. (2009). Digital strategies for powerful corporate communications. New York, NY: McGraw- Hill. Freberg, K. (2021). Social media for strategic communication: Creative strategies and research-based applications. Sage Publications. Quesenberry, K. A. (2020). Social media strategy: Marketing, advertising, and public relations in the consumer revolution. Rowman & Littlefield Publishers Selected readings, videos, and online lectures as necessary will be made available by the instructor. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | ||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 1 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 2 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 1 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 18 |
Proje | 8 | 26 |
Ödevler | 8 | 26 |
Final | 7 | 25 |
Toplam İş Yükü | 137 |