Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS064
Ders İsmi: İletişimin Dijitalleşmesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): İpek Aldatmaz Şener
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere günümüzün dijital merkezli çağında iletişim zorluklarını nasıl yöneteceklerine dair derinlemesine bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Gelişen teknolojilerin, internetin ve sosyal medyanın günümüz çalışma ortamında iletişimi nasıl şekillendirdiğini ele alan yaklaşımlar ve teoriler hakkındaki bilgileri inceleyeceğiz.
Dersin İçeriği: Dijital deneyim
Çevrimiçi Varlık ve Kullanıcı Deneyimi
Arama motoru optimizasyonu
Sosyal medya platformları ve kullanıcı cihazları
Mesaj dağıtımı
içerik stratejisi
Dijital kanal planlama
Çevrimiçi itibar yönetimi
Kitle hedefleme
programatik pazarlama
etkileyici pazarlama
Yapay zeka ve gelişen teknolojiler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, İletişim için mevcut olan birçok platform ve ortamı içeren dijital manzarayı anlar.
2) Dijital iletişimde ortaya çıkan en iyi uygulamaları derinlemesine anlar ve öğrenir.
3) Dijital dünyadaki medya platformlarının niteliklerini, özelliklerini ve faydalarını değerlendirir ve algılar
4) Farklı türdeki sosyal medya platformlarını ve teknolojilerini değerlendirir ve sınıflandırır
5) Sosyal medya platformlarının güçlü ve zayıf yönlerini ve kuruluşların bunları hedeflerine ulaşmak için nasıl etkin bir şekilde kullandıklarını kabul eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Müfredat ve müfredatın tanıtılması Ön hazırlık gerekmemektedir.
2) Dijital İletişim Stratejisi, Dijital Medya Manzarası Çok Kanallı İletişim, İzleme, Gizlilik, Düzenleme Ön hazırlık gerekmemektedir.
3) İletişim Modeli: Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Stratejisi 1: Sosyal Ağlar, Sohbet, Bloglar, Etkileyenler Ön hazırlık gerekmemektedir.
4) Sosyal Medya Stratejisi 2: Bilgi paylaşımı, medya paylaşımı Sosyal medyayı ölçmek Ön hazırlık gerekmemektedir.
5) Mobil 1: Mobil Uygulamalar, Mobil öncelikli strateji, Konum tabanlı teknolojiler Ön hazırlık gerekmemektedir.
6) Mobil 2: Mobil Uygulamalar, Mobil öncelikli strateji, Konum tabanlı teknolojiler Ön hazırlık gerekmemektedir.
7) Arama Motorları: SEO, SEM, Çevrimiçi İtibar Yönetimi Yansıması Ödev Ödevi Teslimi Ön hazırlık gerekmemektedir.
8) Dijital Kanal Planlama: Kanal Karması, Editoryal Takvimler, Entegre Kampanyalar, Ölçümleme Ön hazırlık gerekmemektedir.
9) Çevrimiçi Varlık ve Kullanıcı Deneyimi Müşteri Yolculuğu ve Kullanıcı Deneyimi, Web Siteleri, E-posta, Açılış Sayfaları Ön hazırlık gerekmemektedir.
10) Dijital Reklamcılık: Dijital Görüntüleme, Ev Dışı, Yerel Reklamlar, Programatik Satın Alma Ön hazırlık gerekmemektedir.
11) İçerik Pazarlaması 1: İçerik Stratejisi, e-Bültenler, Potansiyel Müşteri Yaratma, Etkileyen Pazarlama Ön hazırlık gerekmemektedir.
12) İçerik Pazarlaması 2: İçerik Stratejisi, e-Bültenler, Potansiyel Müşteri Yaratma, Etkileyen Pazarlama Ön hazırlık gerekmemektedir.
13) Dijital İletişimde Yapay Zeka ve Yükselen Trendler: Makine Öğrenimi, Nesnelerin İnterneti, Dijital Analitik, Dijital Medya Stratejisi Değerlendirmesi Ön hazırlık gerekmemektedir.
14) Dijital İletişimde Yapay Zeka ve Yükselen Trendler 2: Makine Öğrenimi, Nesnelerin İnterneti, Dijital Analitik Ön hazırlık gerekmemektedir.
15) Final Haftası Ön hazırlık gerekmemekte.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Belirli bir ders kitabı bulunmamaktadır.
There is no textbook.
Diğer Kaynaklar: Argenti, P. A., & Barnes, C. M. (2009). Digital strategies for powerful corporate communications. New York, NY: McGraw-
Hill.
Freberg, K. (2021). Social media for strategic communication:
Creative strategies and research-based applications. Sage
Publications.
Quesenberry, K. A. (2020). Social media strategy: Marketing,
advertising, and public relations in the consumer revolution.
Rowman & Littlefield Publishers
Selected readings, videos, and online lectures as necessary will
be made available by the instructor.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 2 2 2 2 2
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2 2 1 2 1
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3 3 3 2 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 2 2 2 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3 2 1 1 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 2 3 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3 2 2 2 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1 1 1 1 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2 2 2 2 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2 2 2 2 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 2 2 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2 2 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 1 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 2
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 1
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 1
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 30
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 18
Proje 8 26
Ödevler 8 26
Final 7 25
Toplam İş Yükü 137