Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS063
Ders İsmi: İnsan Kaynakları Yönetiminde Dijitalleşme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): İpek Aldatmaz Şener
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Günümüzün rekabetçi ortamında, insan sermayesinin etkin yönetimi kuruluşlar için esastır.Kuruluşun insan kaynaklarının kalitesi ve insan kaynakları yönetim sisteminin tasarımı, dikkate alınması gereken önemli bir husus olmakla birlikte
gelişen şirketleri diğerlerinden ayırır. İşgücündeki son demografik değişiklikler, teknolojik dönüşümün hızı, artan rekabet ve son olarak Covid-19, kuruluşlardaki tüm yöneticilerin dijital İK uygulamalarına daha fazla odaklanmasına neden oldu.
Buna göre, İKY'de temel bir dijitalleşme anlayışı geliştirmek, günümüzün iş gücü için çok önemlidir.Bu dersin temel amacı, öğrencilere İK'yı iyileştiren, destekleyen, canlandıran ve güçlendiren mevcut teknolojiler hakkında eksiksiz bir rehber sağlamak için trendler ve yıkıcı teknolojiler ve çığır açan konuları ele almaktır.
Dersin İçeriği: İKY Teknolojisi
Dijital İKY'de Teknoloji Trendleri
Sosyal Medya Teknolojileri ve İK
İKY 4.0
Dijital İK Stratejisi ve Dönüşümü
Dijital İK Yetkinlikleri ve Rolleri
İK Teknoloji Stratejisi ve Liderliği
Dijital İşe Alım ve Yerleştirme
E-İşe Alım ve E-Yerleştirme
Çalışan Self Servis
Dijital Çalışan Testi ve Seçimi
Çevrimiçi ve Görüntülü Mülakat
Bireysel ve Örgütsel Öğrenme
E-öğrenme ve Çevrimiçi Öğrenme
LMS ve Yetenek Yönetimi
Mobil öğrenme
Yapay Zeka ve Performans Destek Sistemleri
Performans Değerlendirme Teknikleri
Bilgi Yönetimi ve İK
İKY Uygulamaları ve Metaverse'teki Uygulamaları
Geleceğin İK Teknoloji Trendleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, Temel bir yönetim işlevi olarak dijital İK'nın stratejik önemini kavrar.
2) Kuruluşların İK departmanının yeni rolünü, süreçlerini, fonksiyonlarını ve işleyişini tanımlarlar
3) Yöneticilerin ve İK uzmanlarının günümüzün dijital dünyasında oynadıkları ilgili roller hakkında bir farkındalık geliştirebilirler
4) Dijital İK işlevinin kritik bileşenlerini ve her bileşenin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlarlar
5) Stratejinin uygulanmasını ve insan kaynakları uygulamalarını dijital iş ortamlarında uyumlu hale getirmenin önemini anlarlar
6) Dijital İK politikalarını uygulama ve rekabet avantajı elde etme ihtiyaçlarını tanımlarlar
7) Organizasyondaki insanların değerini artırmak için kullanılabilecek dijital platformlar için politika ve uygulamalar geliştirmede etkinliği artırabilirler
8) Derste kazanılan dijital İK ilke ve tekniklerini, başlıca İK konularının tartışılmasına ve farklı vaka problemlerinin çözümüne uygularlar
9) Başlıca İK teknolojilerinin her biri hakkında pratik bilgiler, gerçek dünya vaka çalışmaları, ipuçları ve araçlar, tavsiyeler ve ek kaynaklar elde ederler

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma
2) HRM ve Dijitalleşmeye Giriş Teknoloji ve İnsan Kaynaklarına Etkisi Teknoloji İnsan Kaynakları Uygulamalarını Nasıl Yeniden Tanımladı?
3) Dijital İnsan Kaynaklarında Teknoloji Trendleri Sosyal Medya Teknolojileri ve İnsan Kaynaklarına Yönelik Kullanımları
4) HRM 4.0 - İK Departmanının Dijital Dönüşümü Dijital İK Stratejisi ve Dönüşümü Stratejik Bir Araç Olarak İK Teknolojisi İK Dönüşümünün Aşamaları Başarılı Dijital İK için Faktörler
5) Yetkinlikler ve Roller Dijital Devrim, Dijital Yeterliliklerle Eşit mi? Çalışanların Yeterliliklerinden Beklediklerimiz
6) İK Analitiği nedir? Dijital İK Stratejisinde İnsan Analitiği Ödev Teslim
7) Dijital İşe Alım, Yerleştirme ve Yetenek Yönetimi E-İşe Alım ve E-Yerleştirme
8) Çalışan Testi ve Seçiminin Dijitalleştirilmesi Test ve Seçim Teknolojilerinin Temelleri Çevrimiçi ve Görüntülü Mülakat
9) İnovasyon 4.0 Çağında Bilgi İçin Bireysel ve Örgütsel Öğrenme Öğrenmenin Dijital Dönüşümü Örgütsel Eğitim İçin Çıkarımlar
10) Performans Yönetimi, Yapay Zeka & Performans Destek Sistemlerinin ve Performans Değerlendirme Tekniklerinin Dijitalleştirilmesi
11) Tasarım Düşüncesi Nedir? İK Çalışan Deneyiminde Tasarım Düşüncesini Kullanma
12) Çalışanları Elde Tutma, Bağlılık ve Kariyerlerini Dijital Teknolojilerle Yönetme Yapay Zeka ve Çalışan Devirini ve Bağlılığını Yönetme
13) Endüstri 4.0 ve İK Liderliğinin Ortaya Çıkan Zorlukları İKY Uygulamaları ve Metaverse'teki Uygulamaları Proje Teslim
14) Geleceğin İşyeri Trendleri Geleceğin İK Teknoloji Trendleri
15) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ek bir kaynağa gerek duyulmamaktadır. - No additional source is required.
Diğer Kaynaklar: Cantoni, F., & Mangia, G. (Eds.). (2018). Human resource
management and digitalization. Routledge.
Waddill, D. D. (2018). Digital HR: A guide to technologyenabled
human resources. Society For Human Resource
Management.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 1 1 3 2 3 2 2 2 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 1 1 1 1 1 1 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2 2 2 2 3 3 3 3 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 2 2 3 3 3 3 3 3 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 1
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 2 2 3 2 3 3 3 3 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1 1 1 1 1 1 1 1 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 3 2 2 2 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 1 1 1 2 1 1 2 2 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1 1 3 2 3 2 3 3 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2 2 2 2 2 2 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 2 2 2 2 2 2 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 2
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 1
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 1
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 30
Proje 8 30
Ödevler 8 25
Final 10 30
Toplam İş Yükü 115