Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS055 | ||||
Ders İsmi: | Dijital Dönüşüm | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SERKAN CANTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Serkan Cantürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere dijital dönüşüm konusunda geniş bir bakış açısı kazandırmak, teknolojik yeniliklerin işletmeler ve sektörler üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu anlamalarını sağlamak ve dijital dönüşüm stratejileri geliştirebilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | 1. Dijital Dönüşümün Tanımı ve Tarihsel Gelişimi 2. Dijital Dönüşümde Strateji, Liderlik ve Kültür 3. Dijital Dönüşümde Teknolojik Yenilikler 4. Dijital Dönüşümün İşletmelere ve Sektörlere Etkisi 5. Dijital Dönüşümün Geleceği ve Sürdürülebilirliği |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Dijital dönüşümün anlamını ve önemini kavrar. 2) 2. Dijital dönüşüm süreçlerini yönetme ve liderlik etme yeteneği kazanır. 3) 3. Dijital dönüşümde kullanılan teknolojik yenilikler hakkında bilgi sahibi olur. 4) 4. Dijital dönüşümün işletme ve sektörler üzerindeki etkisini analiz eder. 5) 5. Dijital dönüşüm stratejileri geliştirme ve uygulama yeteneği kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Dijital Dönüşümün Tanımı ve Tarihsel Gelişimi | |
2) | 2. Hafta: Dijital Dönüşümün Önemi ve Etkileri | |
3) | 3. Hafta: Dijital Dönüşümde Strateji Geliştirme | |
4) | 4. Hafta: Dijital Dönüşümde Liderlik ve Kültür | |
4) | 4. Hafta: İş Gereksinimlerinin Belirlenmesi | |
5) | 5. Hafta: Dijital Dönüşümde Teknolojik Yenilikler - I | |
6) | 6. Hafta: Dijital Dönüşümde Teknolojik Yenilikler - II | |
7) | 7. Hafta: Teknolojik Yeniliklerin İşletmelere Etkisi | |
8) | Ara sınav | |
9) | 9. Hafta: Teknolojik Yeniliklerin Sektörlere Etkisi | |
10) | 10. Hafta: Dijital Dönüşüm Stratejileri - I | |
11) | 11. Hafta: Dijital Dönüşüm Stratejileri - II | |
12) | 12. Hafta: Dijital Dönüşümde Sürdürülebilirlik | |
13) | 13. Hafta: Dijital Dönüşümde Etik ve Güvenlik Sorunları | |
14) | 14. Hafta: Dijital Dönüşümün Geleceği | |
15) | 15. Hafta: Dijital Dönüşümde Risk Yönetimi ve Krizler | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Westerman, G., Bonnet, D., & McAfee, A. (2014). Leading Digital: Turning Technology Into Business Transformation. 2. Schwab, K. (2017). The Fourth Industrial Revolution. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Kane, G.C. et al. (2015). Strategy, not Technology, Drives Digital Transformation. MIT Sloan Management Review. 2. Fitzgerald, M. et al. (2014). Embracing Digital Technology: A New Strategic Imperative. MIT Sloan Management Review. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 | 1 | 2 | 3 | |||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | ||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 1 | 3 | 3 | ||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 1 | 3 | 2 | |||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 2 | |||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | ||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 32 | 3 | 35 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |