YBS053 Dijital Liderlikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YBS053
Ders İsmi: Dijital Liderlik
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MERVE GİZEM ÇÖMLEKÇİ
Dersi Veren(ler): Dr. Merve Gizem Çömlekçi
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Geleneksel ve dijital lider arasındaki farkları kavramak
• Günümüz ve gelecek iş dünyasının taleplerini karşılayabilecek dijital liderlik ilke ve kavramlarını anlamak
• Dijital dönüşüm sürecine liderlik edebilmek için gerekli yetkinlik ve beceri setlerinin anlaşılması
• Dijital liderin gelecekteki rolünü anlamak
Dersin İçeriği: Bilgi ve teknoloji odaklı organizasyonların günümüz değişiminin hızına yetişebileceği ve sürdürülebilir rekabet avantajını yakalayacağı öngörülmektedir. Yeni bir çalışma ve düşünme biçimine doğru giden ve yıkıcı bir evrim olan dijital dönüşüm sürecinde başarılı olmak isteyen organizasyonlar ise değişimi organizasyon kültürünün içerisine yayarak değişimin meydana getireceği fırsatları dijital liderler aracılığıyla ortaya çıkarabilmelidir. Dijital çağda gerekli olan liderlik yaklaşımı, liderin sahip olması gereken özellikler, dijital liderlik araçları ve dijital liderlerin gelecekteki rolü bu ders kapsamında ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, • Dijital liderlik ilke ve kavramları hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olacaktır.
2) • Organizasyonlarda dijital dönüşüm sürecini yönlendirmede gerekli olan dijital liderlik beceri setlerinin neler olduğu konusunda bilgi sahibi olacaktır.
3) • VUCA ortamında karşılaşılan fırsat ve tehditleri analiz edebilme yeteneği kazanacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Derse Genel Bakış
2) Liderlik Olgusu ve Liderlik Teorileri
3) Liderlik Teorileri
4) Teknolojik Gelişmeler ve Liderliğin Evrimi
5) VUCA Ortamı
6) Dijital Dönüşüm ve Liderin Rolü
7) Dijital Liderin Özellikleri
8) Arasınav
9) Kariyer Başarı Piramidi
10) Dijital Durumsal Liderlik Modeli
11) Dijital Liderlik Araçları
12) Dijital Liderlik Araçları
13) Dijital Liderin Gelecekteki Rolü
14) Örnek Olaylar
15) Değerlendirme ve Final Sınavına Hazırlık
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: • Northouse, P. G. (2016). Leadership. Sage.
• Rogers, D. L. (2016). The Digital Transformation Playbook. Columbia University Press.
• Brett, J. (2019). Evolving Digital Leadership. How to Be a Digital Leader in Tomorrow’s Disruptive World. Apress.
• Sheninger, E. (2019). Digital Leadership. Changing Paradigms for Changing Times. Corwin.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 39 0 0
Ödevler 21 0 0
Ara Sınavlar 35 0 0
Final 30 0 0
Toplam İş Yükü 0