Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YBS311
Ders İsmi: Nesne Tabanlı Programlama 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Hasan Ufuk Gökçe
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kursu başarıyla tamamlayan öğrenciler, belirli problemlerin çözümü için nasıl plan yapacaklarını, bunları kolayca çözülebilir alt problemlere nasıl ayıracaklarını ve problemleri çözmek için yukarıdan aşağıya bir analizle Java dilini kullanarak kodlamayı nasıl gerçekleştireceklerini öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu, temel problem çözme kavramlarının öğrenildiği bir bilgisayar programlama dersidir. Yapısal programlamanın temelleri, yazılım problemlerinin tasarımı, algoritma geliştirme ve Java dili kullanılarak programlama teknikleri ile birlikte anlatılmaktadır. Ders boyunca öğrenciler, bir bilgisayar sisteminin bağlı olduğu bilimsel ilkeler doğrultusunda nasıl davrandığını açıklayabilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci, bir program oluşturma ve tipik bir programın öğelerini anlama adımlarını öğrenmiş olacaktır.
2) Öğrenci, programlama tekniklerinin temel kavramlarını öğrenmiş olacaktır.
3) Öğrenci, üst düzey bir dilin yapılarının ve sözdiziminin (Java) doğasını ve işlevini öğrenmiş olacaktır.
4) Öğrenci, kontrol kavramını yapılandırmış olacak, öğrenmiş olacaktır.
5) Öğrenci döngü kavramını öğrenmiş olacaktır.
6) Öğrenci, basit ve dinamik veri yapılarının temel kavramlarını öğrenmiş olacaktır.
7) Öğrenci, fonksiyonların nasıl yapılandırıldığını ve uygulandığını öğrenmiş olacaktır.
8) Öğrenci, kütüphane fonksiyonlarının ve kullanıcı tanımlı fonksiyonların kısa bir açıklamasını öğrenmiş olacaktır.
9) Öğrenci, Java dilinin farklı ifadelerini kullanarak eksiksiz bir program yazmayı öğrenmiş olacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayarlara, İnternete ve Java'ya Giriş
2) Java Uygulamalarına Giriş; Giriş/Çıkış ve Operatörler
3) Algoritma Geliştirme
4) Sınıflara, Nesnelere, Yöntemlere ve Dizgilere Giriş
5) Kontrol İfadeleri: Bölüm 1; Atama, ++ ve -- Operatörler
6) Kontrol İfadeleri: Bölüm 2; Mantıksal operatörler
7) Yöntemler: Daha Derin Bir Bakış
8) Ara Sınav Haftası
9) Diziler 1
10) Diziler 2: Dizi Listeleri
11) Sınıflar ve Nesneler: Daha Derin Bir Bakış
12) Nesne Yönelimli Programlama: Kalıtım
13) Nesne Yönelimli Programlama: Polimorfizm
14) Nesne Yönelimli Programlama: Arayüzler
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources.
Diğer Kaynaklar: Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 3 3 3 3 2 3 3 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2 2 2 1 2 2 2 2 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2 3 2 2 1 1 1 1 1
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 2 1 2 1 1 1 1 1
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 1 1 1 2 1 1 1 1 1
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 1 1 1 1 2 2 2 3 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3 2 2 3 2 3 2 3 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1 1 1 2 3 1 2 2 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 1 1 1 1 1 2 1 1 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 3 3 2 3 1 1 1 1
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 1 1 1 1 1 1 1 1 1
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3 3 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 1
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 1
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 4 8
Ara Sınavlar 8 30
Final 8 35
Toplam İş Yükü 115