Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS311 | ||||
Ders İsmi: | Nesne Tabanlı Programlama 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Hasan Ufuk Gökçe | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kursu başarıyla tamamlayan öğrenciler, belirli problemlerin çözümü için nasıl plan yapacaklarını, bunları kolayca çözülebilir alt problemlere nasıl ayıracaklarını ve problemleri çözmek için yukarıdan aşağıya bir analizle Java dilini kullanarak kodlamayı nasıl gerçekleştireceklerini öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu, temel problem çözme kavramlarının öğrenildiği bir bilgisayar programlama dersidir. Yapısal programlamanın temelleri, yazılım problemlerinin tasarımı, algoritma geliştirme ve Java dili kullanılarak programlama teknikleri ile birlikte anlatılmaktadır. Ders boyunca öğrenciler, bir bilgisayar sisteminin bağlı olduğu bilimsel ilkeler doğrultusunda nasıl davrandığını açıklayabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci, bir program oluşturma ve tipik bir programın öğelerini anlama adımlarını öğrenmiş olacaktır. 2) Öğrenci, programlama tekniklerinin temel kavramlarını öğrenmiş olacaktır. 3) Öğrenci, üst düzey bir dilin yapılarının ve sözdiziminin (Java) doğasını ve işlevini öğrenmiş olacaktır. 4) Öğrenci, kontrol kavramını yapılandırmış olacak, öğrenmiş olacaktır. 5) Öğrenci döngü kavramını öğrenmiş olacaktır. 6) Öğrenci, basit ve dinamik veri yapılarının temel kavramlarını öğrenmiş olacaktır. 7) Öğrenci, fonksiyonların nasıl yapılandırıldığını ve uygulandığını öğrenmiş olacaktır. 8) Öğrenci, kütüphane fonksiyonlarının ve kullanıcı tanımlı fonksiyonların kısa bir açıklamasını öğrenmiş olacaktır. 9) Öğrenci, Java dilinin farklı ifadelerini kullanarak eksiksiz bir program yazmayı öğrenmiş olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayarlara, İnternete ve Java'ya Giriş | |
2) | Java Uygulamalarına Giriş; Giriş/Çıkış ve Operatörler | |
3) | Algoritma Geliştirme | |
4) | Sınıflara, Nesnelere, Yöntemlere ve Dizgilere Giriş | |
5) | Kontrol İfadeleri: Bölüm 1; Atama, ++ ve -- Operatörler | |
6) | Kontrol İfadeleri: Bölüm 2; Mantıksal operatörler | |
7) | Yöntemler: Daha Derin Bir Bakış | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Diziler 1 | |
10) | Diziler 2: Dizi Listeleri | |
11) | Sınıflar ve Nesneler: Daha Derin Bir Bakış | |
12) | Nesne Yönelimli Programlama: Kalıtım | |
13) | Nesne Yönelimli Programlama: Polimorfizm | |
14) | Nesne Yönelimli Programlama: Arayüzler | |
15) | Final Sınav Dönemi | |
16) | Final Sınav Dönemi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
Diğer Kaynaklar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | ||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | ||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 1 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 8 | 30 |
Final | 8 | 35 |
Toplam İş Yükü | 115 |