Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS103 | ||||
Ders İsmi: | Veri Bilimi için Matematik 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. KADER ŞİMŞİR ACAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. M.Fatih UÇAR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, matematiği; ekonomiye, işletmeye, iktisadi bilimlere ve sosyal bilimlere uygulamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders fonksiyon kavramı, doğrusal fonksiyonlar, ikinci dereceden fonksiyonlar, başa-baş noktası, denge noktası, polinomlar ve rasyonel fonksiyonlar, basit grafik çizimleri, logaritmik, üstel ve trigonometrik fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev kavramı, limitlerde belirsiz şekiller, artan azalan fonksiyonlar, yerel maksimum ve minimum, konkavlık, eğri çizimi, gelir, ortalama gelir, marjinal gelir, maliyet, ortalama maliyet, marjinal maliyet, basit-bileşik faiz ve anüite gibi konuları kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Matematikte bulunan temel kavramları anlamak ve sayılar ile işlemler yapabilmek 2) Matematiği İktisadi ve İdari Bilimler alanında uygulayabilmek 3) Analitik düşünmeyi öğrenebilmek 4) İş yaşamında karşılaşılan sayıları anlayabilmek ve yorumlayabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sayılar, Eşitsizlikler ve Mutlak Değer | |
2) | Lineer - Kuadratik Fonksiyonlar ve Polinomlar | |
3) | Başabaş ve Denge Noktası | |
4) | Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar | |
5) | Trigonometrik Fonksiyonlar | |
6) | Limit ve Süreklilik | |
7) | Türev ve Türev alma kuralları | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Çarpım ve Bölüm Kuralları; Yüksek Mertebeden Türevler | |
10) | Trigonometrik fonksiyonların Türevleri, Zincir Kuralı | |
11) | Doğal Logaritma, Üstel fonksiyonlar | |
12) | Kapalı Fonksiyonlarda Türev, Bağlı Oranlar, Ters fonksiyonlar ve Türevleri | |
13) | Basit-Bileşik Faiz ve Anüiteler | |
14) | Belirsiz Şekiller ve L’Hopital Kuralı, Fonksiyonların Ekstremum Değerleri, Ortalama Değer Teoremi | |
15) | Monoton Fonksiyonlar, Birinci Türev Testi, Konkavlık ve Eğri Çizimi, Uygulamalı Optimizasyon Problemleri | |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | * Thomas Calculus TR Edition. * Calculus, For Business, Economics, and The Social and Life Sciences. Laurence D.Hoffmann, Gerald L.Bradley. 10th Edition, McGraw Hill |
Diğer Kaynaklar: | * College Mathematics For Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences. Raymond A. Barnett, Michael R. Ziegler, Karl E. Byleen. 13th Edition, Pearon. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Uygulama | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Final | 1 | 40 | 2 | 42 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |