Ekonomi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EASF301 | ||||
Ders İsmi: | Araştırma Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere sosyal bilimler alanında araştırma yöntemlerini kapsamlı bir biçimde aktarmak ve aynı zamanda öğrencilerin akademik çalışmaları için gerekli olan becerileri kazanmasını sağlamaktır. Bu derste öğrenci, nitel ve nicel yöntemler yardımıyla açıklama, çıkarsama ve araştırma probleminin çözümüne dair tecrübe kazanır. |
Dersin İçeriği: | Araştırma tasarımı, literatür taraması, sosyal bilimlerde araştırma araçları, nicel araştırma, nitel araştırma, araştırma raporu hazırlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma problemini anlayabilir ve tanımlayabilir. 2) Araştırmalarında teorinin önemini anlayabilir. 3) Çeşitli nicel ve nitel yöntemleri araştırmalarına entegre edebilir. 4) Araştırma problemlerine uygun yöntemi eleştirel bir bakış açısıyla seçebilir. 5) Araştırma raporlarını profesyonel bir şekilde hazırlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Araştırma Konusunun Seçimi ve Geliştirilmesi | |
3) | Literatür Taraması | |
4) | Araştırma Felsefesi ve Teori Geliştirme | |
5) | Araştırma Dizaynı | |
6) | Araştırma Etiği | |
7) | Örneklem Seçimi | |
8) | ARA SINAV | |
9) | İkincil Verinin Kullanımı | |
10) | Birincil Verinin Toplanması | |
11) | Anket Tasarımı | |
12) | Nicel Araştırma | |
13) | Nitel Araştırma | |
14) | Araştırma Raporunun Yazılması ve Sunulması |
Ders Notları / Kitaplar: | * Real World Research: A Resource for Social Scientists and Practitioner-Researchers, Colin Robson * Research Methods For Business Students, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | 1 |
2) | Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 1 |
3) | Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | 3 |
5) | Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | 1 |
6) | Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 1 |
7) | Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ödevler | 2 | 6 | 2 | 16 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |