Ekonomi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAT102 | ||||
Ders İsmi: | Sosyal Bilimler için Matematik 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET FATİH UÇAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Fatih Uçar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Matematik evrensel bir dildir. Bu nedenle herhangi bir alanda ortaya çıkan problemin matematiksel modelinin kurulup çözülmesi son derece önemlidir. Bundan dolayı asıl amacımız temel matematik bilgilerini vermek, matematiksel düşünceyi geliştirmek ve günümüzde işletme iktisat yöneticisinin karşılaştığı karmaşık problemleri sistematik bir mantık ile analiz edebilen ve gerekli hallerde bazı teknikleri uygulayarak çözüm araştırabilecek kadar matematik bilgisine sahip bireyler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders integral ve iktisattaki uygulamaları, lineer denklem sistemlerinin çözüm teknikleri ve bazı kısıtlar altında bir fonksiyonun almış olduğu max ve min değerlerin belirlenmesi gibi konuları kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Matematikte bulunan temel kavramları anlamak ve sayılar ile işlemler yapabilmek 2) Matematiği İktisadi ve İdari Bilimler alanında uygulayabilmek 3) Analitik düşünmeyi öğrenebilmek. 4) İş yaşamında karşılaşılan sayıları anlayabilmek ve yorumlayabilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Belirsiz İntegral | |
2) | Integral Kuralları | |
3) | Yerine Koyma Yöntemi | |
4) | Belirli İntegral ve Kalkülüsün Temel Problemi | |
5) | Eğri Arasında Kalan Alan ve Ortalama Değer | |
6) | İntegralin İktisattaki Uygulamaları | |
7) | Çarpanlarına Ayırma ve Kısmi İntegral Yöntemleri | |
8) | İki değişkenli Lineer Denklem Sistemleri | |
9) | Lineer Denklem Sistemleri ve Birleşik Matris | |
10) | Gauss-Jordan Eleminasyon Metodu ve Matrislerde Genel İşlemler | |
11) | Determinant ve Bir Kare Matrisin Tersi | |
12) | Matris Denklemleri ve Leontief Girdi-Çıktı Analizi | |
13) | Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Bir Fonksiyonun Yerel Max ve Min Değeri | |
14) | Bir Fonksiyonun Mutlak Max ve Min Değeri ve Lagrange Çarpanı | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Calculus, For Business, Economics, and The Social and Life Sciences. Laurence D.Hoffmann, Gerald L.Bradley. 10th Edition, McGraw Hill College Mathematics for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences. Raymond A. Barnett, Michael R. Ziegler and Karl E. Byleen. 13th Ed., Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Calculus, For Business, Economics, and The Social and Life Sciences. Laurence D.Hoffmann, Gerald L.Bradley. 10th Edition, McGraw Hill College Mathematics for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences. Raymond A. Barnett, Michael R. Ziegler and Karl E. Byleen. 13th Ed., Pearson. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | |||||||||||||
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 |
3) | Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 1 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | 1 |
5) | Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | 1 |
6) | Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 1 |
7) | Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Uygulama | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1.5 | 11.5 | |||
Final | 1 | 10 | 1.5 | 11.5 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |