Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EASF105
Ders İsmi: Data and Computer Literacy
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SÜLEYMAN SERDAR YÖRÜK
Dersi Veren(ler): Öğr.Üyesi Dr. Hazar Altınbaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı temel bilgisayar teknolojilerini tanıtmak, dijital teknolojilerin etik tartışmalarına ilişkin bakış açısı vermek, internet arama tekniklerini öğretmek, akademik ve profesyonel amaçlar için ofis programlarının nasıl kullanılabileceğini göstermek ve programcılık hakkında temel bir anlayış geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Modern dünyada teknoloji, bilgisayarlar ve bilgisayar sistemlerinin temelleri, yazılım, donanım, bilgi, bilgisayar ağları, İnternet, Google’da arama ipuçları, akademik veri tabanları ve arama, M.S. Word (şeritler ve menüler, düzenleme, stiller, içindekiler tablosu, çapraz-referanslar), M.S. Excel, (düzenleme, kullanıcı fonksiyonları, hazır fonksiyonlar, Pivot tablo, grafik çizimi), M.S. Powerpoint (düzenleme, Asıl slayt, animasyonlar, slayt gösterisi, sunum önerileri). Python ile programlamaya giriş.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar ve dijital teknolojilerinin temellerini açıklar
2) Teknolojiden etik kurallara uygun ve güvenli şekilde faydalanır
3) Internet ve akademik veritabanlarından etkin şekilde faydalanır
4) M.S. Office yazılımlarını akademik ve profesyonel amaçlar doğrultusunda kullanır
5) Programlamanın temellerini açıklar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve değerlendirme kriterlerinin öğrencilere açıklanması, Dersin müfredat içerisindeki yeri ve öneminin açıklanması. 1. Teknolojinin toplumdaki yeri 2. Windows 10/11 temelleri, tarayıcı yüklemek, tarayıcıları kullanmak Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. Windows'un ve tercih edilen bir tarayıcının yüklenmesi.
2) 1. Gelişen teknolojiler ve etik 2. Google'da arama yapmak Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
3) 1. Bilgisayarlar, giriş ve çıkış aygıtları 2. Google Scholar'da arama yapmak, akademik veri tabanlarının kullanımı, referans yönetim yazılımları Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
4) 1. İşlem ve hafıza, veri depolama 2. M.S. Word'e giriş, metin düzenleme Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. M.S. Word'ün yüklenmesi.
5) 1. Yazılım, üretkenlik ve işletme yazılımları 2. M.S. Word: Stil kaydetme ve değiştirme, üst başlık ve alt başlık, denklemler ve semboller Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
6) 1. Çoklu ortam ve eğitim yazılımları, sistem yazılımları 2. M.S. Word: Düzeni değiştirmek, dipnotlar, başlıklar, atıflar, gözden geçirme Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
7) 1. Donanım, CPU, hafıza, depolama 2. M.S. Word: İçindekiler tablosu, şekiller tablosu, endeksleme Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
8) ARA SINAV
9) 1. Dijital bilgi, dijital çağda etik sorunlar 2. M.S: Excel'e giriş; hücreler, satırlar, sütunlar, çalışma kitabının düzenlenmesi, grafikler, çizim, veri filtreleme Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. M.S. Excel'in yüklenmesi.
10) 1. Bilgisayar ağları, İnternet 2. M.S. Excel; hazır formüller, kullanıcı-tanımlı formüller Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
11) 1. Bilgisayar sistem güvenliği, veri ve internet güvenliği 2. M.S. Excel; veri içe/dışa aktarma, pivot tablo, veri analiz araçlarına giriş Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
12) 1. Etkin bir sunum için öneriler 2. M.S. PowerPoint'e giriş; slaytlar, düzenleme, görseller, animasyonlar, slayt gösterisi M.S. PowerPoint'in yüklenmesi.
13) 1. Programlamaya giriş 2. Python'a giriş Önerilen kaynağın ilgili bölümlerini okumak. Python'un yüklenmesi.
14) 1. Programlamanın temelleri 2. Python'da ilk kodlar Önerilen kaynağın ilgili bölümlerini okumak.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Evans, A., Martin, K., Poatsy, M.A. (2020). Technology in Action Complete, 16th edition. Pearson.
2. “Microsoft Office 365 & Office 2019 Introductory”, Sandra Cable, Steven M. Freund, Ellen Monk, Susan L. Sebok, Joy L. Starks, and Misty E. Vermaat
Diğer Kaynaklar: 1. Microsoft Official Academic Course Books. Wiley
2. Microsoft Office: Step by Step. Microsoft
3. Hunt, J. (2019). A beginners guide to Python 3 programming. Springer.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. 1
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 2 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. 1
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 1
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Uygulama 13 26
Küçük Sınavlar 7 12
Ara Sınavlar 5 36
Final 6 56
Toplam İş Yükü 156