Dersin Amacı: |
Dersin amacı temel bilgisayar teknolojilerini tanıtmak, dijital teknolojilerin etik tartışmalarına ilişkin bakış açısı vermek, internet arama tekniklerini öğretmek, akademik ve profesyonel amaçlar için ofis programlarının nasıl kullanılabileceğini göstermek ve programcılık hakkında temel bir anlayış geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Modern dünyada teknoloji, bilgisayarlar ve bilgisayar sistemlerinin temelleri, yazılım, donanım, bilgi, bilgisayar ağları, İnternet, Google’da arama ipuçları, akademik veri tabanları ve arama, M.S. Word (şeritler ve menüler, düzenleme, stiller, içindekiler tablosu, çapraz-referanslar), M.S. Excel, (düzenleme, kullanıcı fonksiyonları, hazır fonksiyonlar, Pivot tablo, grafik çizimi), M.S. Powerpoint (düzenleme, Asıl slayt, animasyonlar, slayt gösterisi, sunum önerileri). Python ile programlamaya giriş. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve değerlendirme kriterlerinin öğrencilere açıklanması,
Dersin müfredat içerisindeki yeri ve öneminin açıklanması.
1. Teknolojinin toplumdaki yeri
2. Windows 10/11 temelleri, tarayıcı yüklemek, tarayıcıları kullanmak |
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
Windows'un ve tercih edilen bir tarayıcının yüklenmesi. |
2) |
1. Gelişen teknolojiler ve etik
2. Google'da arama yapmak
|
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
3) |
1. Bilgisayarlar, giriş ve çıkış aygıtları
2. Google Scholar'da arama yapmak, akademik veri tabanlarının kullanımı, referans yönetim yazılımları
|
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
4) |
1. İşlem ve hafıza, veri depolama
2. M.S. Word'e giriş, metin düzenleme
|
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
M.S. Word'ün yüklenmesi. |
5) |
1. Yazılım, üretkenlik ve işletme yazılımları
2. M.S. Word: Stil kaydetme ve değiştirme, üst başlık ve alt başlık, denklemler ve semboller
|
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
6) |
1. Çoklu ortam ve eğitim yazılımları, sistem yazılımları
2. M.S. Word: Düzeni değiştirmek, dipnotlar, başlıklar, atıflar, gözden geçirme
|
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
7) |
1. Donanım, CPU, hafıza, depolama
2. M.S. Word: İçindekiler tablosu, şekiller tablosu, endeksleme |
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
1. Dijital bilgi, dijital çağda etik sorunlar
2. M.S: Excel'e giriş; hücreler, satırlar, sütunlar, çalışma kitabının düzenlenmesi, grafikler, çizim, veri filtreleme |
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
M.S. Excel'in yüklenmesi. |
10) |
1. Bilgisayar ağları, İnternet
2. M.S. Excel; hazır formüller, kullanıcı-tanımlı formüller |
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
11) |
1. Bilgisayar sistem güvenliği, veri ve internet güvenliği
2. M.S. Excel; veri içe/dışa aktarma, pivot tablo, veri analiz araçlarına giriş |
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
12) |
1. Etkin bir sunum için öneriler
2. M.S. PowerPoint'e giriş; slaytlar, düzenleme, görseller, animasyonlar, slayt gösterisi |
M.S. PowerPoint'in yüklenmesi. |
13) |
1. Programlamaya giriş
2. Python'a giriş |
Önerilen kaynağın ilgili bölümlerini okumak.
Python'un yüklenmesi. |
14) |
1. Programlamanın temelleri
2. Python'da ilk kodlar |
Önerilen kaynağın ilgili bölümlerini okumak. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. |
1 |
3) |
Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. |
|
4) |
Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. |
1 |
5) |
Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. |
1 |
6) |
Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. |
|
7) |
Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. |
3 |
8) |
Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. |
2 |
9) |
Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
3 |
10) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
11) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |