Dersin Amacı: |
Dersin amacı temel bilgisayar teknolojilerini tanıtmak, dijital teknolojilerin etik tartışmalarına ilişkin bakış açısı vermek, internet arama tekniklerini öğretmek, akademik ve profesyonel amaçlar için ofis programlarının nasıl kullanılabileceğini göstermek ve programcılık hakkında temel bir anlayış geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Modern dünyada teknoloji, bilgisayarlar ve bilgisayar sistemlerinin temelleri, yazılım, donanım, bilgi, bilgisayar ağları, İnternet, Google’da arama ipuçları, akademik veri tabanları ve arama, M.S. Word (şeritler ve menüler, düzenleme, stiller, içindekiler tablosu, çapraz-referanslar), M.S. Excel, (düzenleme, kullanıcı fonksiyonları, hazır fonksiyonlar, Pivot tablo, grafik çizimi), M.S. Powerpoint (düzenleme, Asıl slayt, animasyonlar, slayt gösterisi, sunum önerileri). Python ile programlamaya giriş. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve değerlendirme kriterlerinin öğrencilere açıklanması,
Dersin müfredat içerisindeki yeri ve öneminin açıklanması.
1. Teknolojinin toplumdaki yeri
2. Windows 10/11 temelleri, tarayıcı yüklemek, tarayıcıları kullanmak |
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
Windows'un ve tercih edilen bir tarayıcının yüklenmesi. |
2) |
1. Gelişen teknolojiler ve etik
2. Google'da arama yapmak
|
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
3) |
1. Bilgisayarlar, giriş ve çıkış aygıtları
2. Google Scholar'da arama yapmak, akademik veri tabanlarının kullanımı, referans yönetim yazılımları
|
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
4) |
1. İşlem ve hafıza, veri depolama
2. M.S. Word'e giriş, metin düzenleme
|
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
M.S. Word'ün yüklenmesi. |
5) |
1. Yazılım, üretkenlik ve işletme yazılımları
2. M.S. Word: Stil kaydetme ve değiştirme, üst başlık ve alt başlık, denklemler ve semboller
|
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
6) |
1. Çoklu ortam ve eğitim yazılımları, sistem yazılımları
2. M.S. Word: Düzeni değiştirmek, dipnotlar, başlıklar, atıflar, gözden geçirme
|
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
7) |
1. Donanım, CPU, hafıza, depolama
2. M.S. Word: İçindekiler tablosu, şekiller tablosu, endeksleme |
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
1. Dijital bilgi, dijital çağda etik sorunlar
2. M.S: Excel'e giriş; hücreler, satırlar, sütunlar, çalışma kitabının düzenlenmesi, grafikler, çizim, veri filtreleme |
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak.
M.S. Excel'in yüklenmesi. |
10) |
1. Bilgisayar ağları, İnternet
2. M.S. Excel; hazır formüller, kullanıcı-tanımlı formüller |
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
11) |
1. Bilgisayar sistem güvenliği, veri ve internet güvenliği
2. M.S. Excel; veri içe/dışa aktarma, pivot tablo, veri analiz araçlarına giriş |
Ders kitabının ilgili bölümlerini okumak. |
12) |
1. Etkin bir sunum için öneriler
2. M.S. PowerPoint'e giriş; slaytlar, düzenleme, görseller, animasyonlar, slayt gösterisi |
M.S. PowerPoint'in yüklenmesi. |
13) |
1. Programlamaya giriş
2. Python'a giriş |
Önerilen kaynağın ilgili bölümlerini okumak.
Python'un yüklenmesi. |
14) |
1. Programlamanın temelleri
2. Python'da ilk kodlar |
Önerilen kaynağın ilgili bölümlerini okumak. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. |
|
2) |
Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
3) |
Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. |
1 |
4) |
Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. |
2 |
5) |
Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. |
|
6) |
Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. |
|
7) |
Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. |
|
8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
|
9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
|
10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku
bilgisine sahiptir. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
2 |
12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
3 |
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |