Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHK020 | ||||
Ders İsmi: | Araştırma ve Proje Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ÖZLEM TEZEKEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Zehra YARDI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal bilimlerdeki farklı araştırma yaklaşımlarını, nitel ve nicel araştırmalarda araştırma sorusu sormayı, farklı veri edinme stratejilerinin kullanım alanlarını, araştırma raporunun yazımını öğretmektir |
Dersin İçeriği: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere bilimin ana ilkelerini, bilim felsefesinin temel kavramlarını ve konulara bilimsel yaklaşmayı öğretmektir. Bunun yanı sıra, ders kapsamında genelde fen ve sosyal-beşeri bilimlerin metodolojisi ile bir bilimsel araştırmanın aşamaları (nasıl yapılacağı ve ne şekilde sunulacağı) hakkında temel bilgi ve tekniklerin verilmesi de hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırmalarda kaynak kullanma ve atıf verme yöntemlerini sıralar. 2) Araştırma önerisi geliştirir, başından sonuna araştırma sürecini tasarlar. 3) Nitel ve nicel araştırma tekniklerinin nasıl kullanılacağını kavrar. 4) Konu belirleme ve sınırlandırma; kaynak taraması; veri toplama; verileri sınıflandırma ve değerlendirme bilgilerini kullanır. 5) Verileri analiz eder ve yöntem uygular. 6) Araştırmayı sonuçlandırma ve sunma becerisi kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Araştırma, Kuram, Bilimin Temel İşlevleri, Bilimsel Araştırma İlkeleri, Bilimsel Yöntem ve Diğer Kavramlar | |
2) | Bilimsel Bilgi ve Diğer Bilgi Türleri | |
3) | Hipotez Geliştirme ve Teori | |
4) | Veri Toplama ve Değerlendirme Yöntemleri: Veri ve Türleri, Ölçme ve Türleri, Ölçek ve Türleri | |
5) | Veri Toplama ve Değerlendirme Yöntemleri: Güvenilirlik ve Geçerlilik, Veri Toplamada Temel Yaklaşımlar, Ortak Süreçler | |
6) | Veri Toplama Teknikleri ve Verilerin İlenmesi: Görüşme, Anket, Gözlem, Kaynak Derlemesi, Tarama, Yazışma, Verilerin İşlenmesi, Çözümlenmesi | |
7) | Araştırma Tasarısı ve Rapor Hazırlama: Araştırmanın Sınıflandırılması, Yazım Kuralları, Kaynak Toplama, Notlar, Bibliyografya, Tablo ve Şekiller | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Araştırma Tasarısı ve Rapor Hazırlama: Sayfa Düzeni, Kaynak ve Dipnotlar, Metin Aktarımları, Tablo, Şekil Ve Grafikler | |
10) | Sosyal Bilimlerde Araştırma Türleri | |
11) | Örnekleme Tanımı, Türleri ve Teknikleri; Araştırmada Güvenilirlik ve Geçerlilik | |
12) | Bilim Dili: Yazım Dili, Sözcük Seçimi, Cümle ve Paragraf Yapısı, Üslup, Yazım Kuralları, Noktalama İşaretleri. | |
12) | Bilim Dili: Yazım Dili, Sözcük Seçimi, Cümle ve Paragraf Yapısı, Üslup, Yazım Kuralları, Noktalama İşaretleri. | |
13) | Görüşme Tekniği, Odak Grup Görüşmesi, Örnek Olay Yöntemi; Gözlem Yöntemi | |
14) | Bir Bilimsel Araştırma Tasarımı Çalışması | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | TANRIÖĞEN, A. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Kılıç, O.ve Cinoğlu M. (2008), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans Yayıncılık. TANRIÖĞEN, A. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Havacılık ve uçaklara ilişkin temel kavramları kullanarak uçuş süreçlerini ve operasyon akışını açıklayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
2) Uçaklara ilişkin temel teknik bilgileri, uçaklar arası farklılıkları, uçaklarda kullanılan farklı teknik donanımları tanımlayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | |||||||||
3) Havayolu normal operasyonuna ait kuralları ve sorumluluklarını, hukuki süreçleri, hak ve yükümlülüklerini açıklayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
4) Uçuş görev süresi boyunca her ortamda ilgili tüm mevzuata uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
5) Havacılık işletmeleri ve ortamlarında emniyet değerlendirmesinin yapılması, tehlikelerin ortadan kaldırılması/kontrol altına alınması amacıyla çözüm önerileri üreterek elektronik ortamda gerekli bölümlere, amirlerine raporlama verebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
6) İlkyardım uygulamalarını bilir, durum tanımlaması yapar ve uygun müdahale yöntemlerini kullanarak gerekli yardımı sağlayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
7) Mesleki acil durum operasyonunu teori ve uygulama seviyesinde açıklayarak aktif olarak yönetebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
8) Havacılık/Sivil Havacılık tarihi, günümüzde dünya havacılığının konumu, ekonomik önemi ve havacılığın gelişimi hakkında ulusal ve uluslararası kaynakları bilerek takip edebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel mesleki bilgileri takip etme, uygulama, değerlendirme ve paylaşma becerisinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
10) Havacılıkla ilgili proje ve etkinliklere katılarak, görev alarak kabin hizmetlerinin sektörel önemi ve yerini değerlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
12) Yolcu/müşteri memnuniyeti sağlama ve kurumun hedefleri doğrultusunda, farklı kültürlerden gelen insanlarla etkin iletişim kurma becerisi ile Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde ingilizce bilgisine sahip olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
13) Ekip içi davranış şekillerini benimser ve ekip olarak iş yapabilme yeterliliği oluşur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
14) Kalite yönetimi, marka, sunum konularında bilgi sahibi olur ve markayı temsil yeteneği oluşur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
15) Görev süresi boyunca verimli, emniyetli, operasyonel ve etik kurallara uygun şekilde sorumluluk alarak görev yapma, süreç yönetimi becerisi kazanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Havacılık ve uçaklara ilişkin temel kavramları kullanarak uçuş süreçlerini ve operasyon akışını açıklayabilir. | 1 |
2) | Uçaklara ilişkin temel teknik bilgileri, uçaklar arası farklılıkları, uçaklarda kullanılan farklı teknik donanımları tanımlayabilir. | 1 |
3) | Havayolu normal operasyonuna ait kuralları ve sorumluluklarını, hukuki süreçleri, hak ve yükümlülüklerini açıklayabilir. | 1 |
4) | Uçuş görev süresi boyunca her ortamda ilgili tüm mevzuata uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar. | 1 |
5) | Havacılık işletmeleri ve ortamlarında emniyet değerlendirmesinin yapılması, tehlikelerin ortadan kaldırılması/kontrol altına alınması amacıyla çözüm önerileri üreterek elektronik ortamda gerekli bölümlere, amirlerine raporlama verebilir. | 1 |
6) | İlkyardım uygulamalarını bilir, durum tanımlaması yapar ve uygun müdahale yöntemlerini kullanarak gerekli yardımı sağlayabilir. | 1 |
7) | Mesleki acil durum operasyonunu teori ve uygulama seviyesinde açıklayarak aktif olarak yönetebilir. | 1 |
8) | Havacılık/Sivil Havacılık tarihi, günümüzde dünya havacılığının konumu, ekonomik önemi ve havacılığın gelişimi hakkında ulusal ve uluslararası kaynakları bilerek takip edebilir. | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel mesleki bilgileri takip etme, uygulama, değerlendirme ve paylaşma becerisinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 1 |
10) | Havacılıkla ilgili proje ve etkinliklere katılarak, görev alarak kabin hizmetlerinin sektörel önemi ve yerini değerlendirir. | 1 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
12) | Yolcu/müşteri memnuniyeti sağlama ve kurumun hedefleri doğrultusunda, farklı kültürlerden gelen insanlarla etkin iletişim kurma becerisi ile Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde ingilizce bilgisine sahip olur. | 1 |
13) | Ekip içi davranış şekillerini benimser ve ekip olarak iş yapabilme yeterliliği oluşur. | 1 |
14) | Kalite yönetimi, marka, sunum konularında bilgi sahibi olur ve markayı temsil yeteneği oluşur. | 1 |
15) | Görev süresi boyunca verimli, emniyetli, operasyonel ve etik kurallara uygun şekilde sorumluluk alarak görev yapma, süreç yönetimi becerisi kazanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 | ||||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 75 |