Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHK019 | ||||
Ders İsmi: | İleri İngilizce Pratikleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. NEVRESTE LÜTFİYE ÜNLÜSÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Zehra YARDI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Okuma: Farklı okuma stratejilerini kullanma Yazma: İletişimi bozmadan ve aksatmadan düşüncelerin ve bilgilerin yazılı bir biçimde kolayca dile getirme; yazı yazmanın teknik kurallarını ve yazılı bir metnin farklı yapısal öğelerini belirleme; özet çıkarma ve yazılı bir parçayı yeniden yazma Konuşma ve Dinleme: Derslerde akademik düzlemde öğretim görevlisi ve öğrenciler tarafından yapılan İngilizce konuşmaları takip edebilme ve İngilizceyi ders sırasındaki tartışmalara katılmaya yetecek derecede kullanabilme. |
Dersin İçeriği: | Çeşitli metin türlerine yönelik okuma stratejilerini öğrenmek; belli yazı türlerini uygulamak. Okunan metinlerle ilgili kelime çalışmaları yapmak. İnglizce konuşma egzersizleri yapmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler metinleri okumadan yalnızca göz gezdirerek metin hakkında fikir sahibi olurlar, metindeki ana düşünceyi ortaya çıkarabilirler, satır aralarından metnin diğer anlamlarını çıkarabilirler. 2) Öğrenciler farklı okuma yöntemlerini farklı tip yazılara uyarlayabilirler, bir konu hakkında tutarlı bir giriş gelişme sonuç yapısına sahip kompozisyon yazabilirler. 3) Öğrenciler metin çevirisi yapma yeteneği kazanırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme süreci | |
2) | Okuma ve Anlama | |
3) | Okuma ve Anlama | |
4) | Okuma ve Anlama | |
5) | Okuma ve Anlama | |
6) | Okuma ve Yazma | |
7) | Okuma ve Yazma | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Okuma ve Konuşma | |
10) | Yazma Becerileri | |
11) | Yazma Becerileri | |
12) | Yazma ve Konuşma Becerileri | |
13) | Yazma ve Konuşma Becerileri | |
14) | Becerilerin Tekrarı | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Brenda Bushhell ,Brenda Dyer, 2003. Global Outlook, Mc Graw Hill Publishers |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 14 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 13 | 13 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 75 |