Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO021
Ders İsmi: Kişisel Gelişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ÖZDEN UYGUN YÜKSEL
Dersi Veren(ler): Zehra YARDI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin kişiliğin ve benliğin ne olduğunu, gelişimini, etkileyen ve engelleyen faktörleri ve konuları anlamalarını ve kendilerini daha iyi tanımalarını sağlayarak kişisel ve mesleki açıdan gelişimlerine katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Kişilik ve benlik kavramını ve gelişmesini kavrayabilme; Benlik kuramlarını anlayabilme; Kendi özelliklerini ve ihtiyaçlarını kavrayabilme; Mesleki uygulamalara yaratıcılık getirebilme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Benlik kavramı ve onu şekillendiren faktörleri değerlendirebilecektir.
2) Bireyin gelişimine etki eden duygu durumlarına ilişkin dinamikleri analiz edebilecektir.
3) Kişisel gelişime zaman ve kendini ifade şekline yönelik temel kavramları değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kişisel gelişime giriş
2) Benlik kavramı
3) Toplumsal kurallar, gelişim süreci ve birey
4) Algı, benlik ve kendini ifade etme yolları
5) Benlik oluşumunda savunma mekanizmaları
6) Duyguların ve duygusal zekâ kullanımı
7) Empati kuramsal yapı
8) Ara Sınav
9) Empati uygulamaları
10) Stresle başa çıkma yolları
11) Motivasyonda bireysel farklılıklar
12) Beden dilinin kullanımı
13) Zaman Yönetimi
14) Birey, gelecek ve kişisel hedeflerin yapılandırılması
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Budak, F. (2017). Kişisel Gelişim. Ayata Kitap.
MEGEP (2006). Kişisel gelişim. Ankara: MEB.
Diğer Kaynaklar: Budak, F. (2017). Kişisel Gelişim. Ayata Kitap.
MEGEP (2006). Kişisel gelişim. Ankara: MEB.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 14 28
Ara Sınavlar 1 19 19
Final 1 28 28
Toplam İş Yükü 75