Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BDT030 | ||||
Ders İsmi: | Sanat Tarihi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ALEV TAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dersin Öğretim Elemanı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sanatın ve sanat tarihinin temel kavramlarını öğretmek, Tarihsel süreç içinde Prehistorik dönemlerden başlayarak, kronolojik olarak dönemlere göre sanat eserlerini, eserlerin yapıldığı dönemlerin sosyal yapısını ve eserlerin özelliklerini ve sanat tarihi terminolojisini öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Bu derste Prehistorik dönemlerden 18.yy Neoklasisizme kadar kadar olan dönemde sanat ve kültürde çeşitli formal ve kavramsal stratejileri inceleyerek sanat tarihinin gelişimine dair bir kavrayış yaratmaktadır. Teorik metinlerin yanı sıra sanatın gelişimini etkileyen önemli sanatçılar, çeşitli akımlar ve görseller analiz edilecektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beşeri Bir Bilim Dalı Olarak Sanat Tarihi 2) Antik Çağ'da Sanat Üzerine Yazanlar: Platon, Aristoteles, Plotinos 3) Antik Çağ'da Sanat Üzerine Metinler: Yaşlı Plinius, Vitruvius 4) Ortaçağ'da Sanat Üzerine Metinler: Theophilus Presbyter, Abbot Suger, Cennino Cennini, Lorenzo Ghibert 5) Rönesans Döneminde Sanat Üzerine Metinler: Leon Battista Alberti, Piero della Francesca, Antonio Manetti, Leonardo da Vinci, Albrecht Dürer 6) Sanat Tarihi Yazımının En Erken Örneği: Giorgio Vasari'nin "Le Vite" Metni 7) 17. Yüzyılda Sanat Tarihi Yazımı: Karel van Mander, Giovanni Pietro Bellori, Filippo Baldinucci, Francisco Pacheco, Joachim von Sandrart 8) Aydınlanma Çağı ve Sanata Yansımaları: Rokoko ve Neo-klasisizm Sanat Tarihçisi ve Arkeolog Winckelmann'ın sanat anlayışı 9) 19. Yüzyıl Romantizm ve Realizm akımları: Sanatta içeriğin ve biçimin değişmesi 10) Fotoğraf Sanatının çıkışı ve resim sanatına etkileri 11) Post-empresyonizm: Cezanne-VanGogh-Gauguin 12) Avangard Sanat 1: Dışavurumculuk 13) Avangard Sanat 2: Kübizm-Fütürizm 14) Genel Modernizm tartışmaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Beşeri Bir Bilim Dalı Olarak Sanat Tarihi | Yok |
1) | 19. Yüzyıl Romantizm ve Realizm akımları: Sanatta içeriğin ve biçimin değişmesi | Yok |
2) | Antik Çağ'da Sanat Üzerine Yazanlar: Platon, Aristoteles, Plotinos | Yok |
3) | Antik Çağ'da Sanat Üzerine Metinler: Yaşlı Plinius, Vitruvius | Yok |
4) | Ortaçağ'da Sanat Üzerine Metinler: Theophilus Presbyter, Abbot Suger, Cennino Cennini, Lorenzo Ghiberti | Yok |
5) | Rönesans Döneminde Sanat Üzerine Metinler: Leon Battista Alberti, Piero della Francesca, Antonio Manetti, Leonardo da Vinci, Albrecht Dürer | Yok |
6) | Sanat Tarihi Yazımının En Erken Örneği: Giorgio Vasari'nin "Le Vite" Metni | Yok |
7) | 17. Yüzyılda Sanat Tarihi Yazımı: Karel van Mander, Giovanni Pietro Bellori, Filippo Baldinucci, Francisco Pacheco, Joachim von Sandrart | Yok |
8) | Aydınlanma Çağı ve Sanata Yansımaları: Rokoko ve Neo-klasisizm Sanat Tarihçisi ve Arkeolog Winckelmann'ın sanat anlayışı | Yok |
9) | 19. Yüzyıl Romantizm ve Realizm akımları: Sanatta içeriğin ve biçimin değişmesi | Yok |
10) | Fotoğraf Sanatının çıkışı ve resim sanatına etkileri | Yok |
11) | Post-empresyonizm: Cezanne-VanGogh-Gauguin | Yok |
12) | Avangard Sanat 1: Dışavurumculuk | Yok |
13) | Avangard Sanat 2: Kübizm-Fütürizm | Yok |
14) | Genel Modernizm tartışmaları | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Temel kaynaklar: Vernon Hyde Minor, Sanat Tarihinin Tarihi Erwin Panofsky, İkonoloji Araştırmaları Heinrich Wölfflin |
Diğer Kaynaklar: | Sanat Tarihinin Temel Kavramları John Berger, Görme Biçimleri Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü Herbert Read, Sanatın Anlamı Anne d’Alleva, Sanat Tarihi Nasıl Yazılır? |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Projeler | 8 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 1 | 1 | 6 | |||
Arazi Çalışması | 1 | 20 | 20 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | ||
Sunum / Seminer | 8 | 1 | 1 | 1 | 24 | ||
Proje | 2 | 2 | 1 | 1 | 8 | ||
Küçük Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 21 | 21 | ||||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 125 |