BDT030 Sanat Tarihiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDT030
Ders İsmi: Sanat Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ALEV TAŞ
Dersi Veren(ler): Dersin Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sanatın ve sanat tarihinin temel kavramlarını öğretmek, Tarihsel süreç içinde Prehistorik dönemlerden başlayarak, kronolojik olarak dönemlere göre sanat eserlerini, eserlerin yapıldığı dönemlerin sosyal yapısını ve eserlerin özelliklerini ve sanat tarihi terminolojisini öğretmek.
Dersin İçeriği: Bu derste Prehistorik dönemlerden 18.yy Neoklasisizme kadar kadar olan dönemde sanat ve kültürde çeşitli formal ve kavramsal stratejileri inceleyerek sanat tarihinin gelişimine dair bir kavrayış yaratmaktadır. Teorik metinlerin yanı sıra sanatın gelişimini etkileyen önemli sanatçılar, çeşitli akımlar ve görseller analiz edilecektir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beşeri Bir Bilim Dalı Olarak Sanat Tarihi
2) Antik Çağ'da Sanat Üzerine Yazanlar: Platon, Aristoteles, Plotinos
3) Antik Çağ'da Sanat Üzerine Metinler: Yaşlı Plinius, Vitruvius
4) Ortaçağ'da Sanat Üzerine Metinler: Theophilus Presbyter, Abbot Suger, Cennino Cennini, Lorenzo Ghibert
5) Rönesans Döneminde Sanat Üzerine Metinler: Leon Battista Alberti, Piero della Francesca, Antonio Manetti, Leonardo da Vinci, Albrecht Dürer
6) Sanat Tarihi Yazımının En Erken Örneği: Giorgio Vasari'nin "Le Vite" Metni
7) 17. Yüzyılda Sanat Tarihi Yazımı: Karel van Mander, Giovanni Pietro Bellori, Filippo Baldinucci, Francisco Pacheco, Joachim von Sandrart
8) Aydınlanma Çağı ve Sanata Yansımaları: Rokoko ve Neo-klasisizm Sanat Tarihçisi ve Arkeolog Winckelmann'ın sanat anlayışı
9) 19. Yüzyıl Romantizm ve Realizm akımları: Sanatta içeriğin ve biçimin değişmesi
10) Fotoğraf Sanatının çıkışı ve resim sanatına etkileri
11) Post-empresyonizm: Cezanne-VanGogh-Gauguin
12) Avangard Sanat 1: Dışavurumculuk
13) Avangard Sanat 2: Kübizm-Fütürizm
14) Genel Modernizm tartışmaları

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Beşeri Bir Bilim Dalı Olarak Sanat Tarihi Yok
1) 19. Yüzyıl Romantizm ve Realizm akımları: Sanatta içeriğin ve biçimin değişmesi Yok
2) Antik Çağ'da Sanat Üzerine Yazanlar: Platon, Aristoteles, Plotinos Yok
3) Antik Çağ'da Sanat Üzerine Metinler: Yaşlı Plinius, Vitruvius Yok
4) Ortaçağ'da Sanat Üzerine Metinler: Theophilus Presbyter, Abbot Suger, Cennino Cennini, Lorenzo Ghiberti Yok
5) Rönesans Döneminde Sanat Üzerine Metinler: Leon Battista Alberti, Piero della Francesca, Antonio Manetti, Leonardo da Vinci, Albrecht Dürer Yok
6) Sanat Tarihi Yazımının En Erken Örneği: Giorgio Vasari'nin "Le Vite" Metni Yok
7) 17. Yüzyılda Sanat Tarihi Yazımı: Karel van Mander, Giovanni Pietro Bellori, Filippo Baldinucci, Francisco Pacheco, Joachim von Sandrart Yok
8) Aydınlanma Çağı ve Sanata Yansımaları: Rokoko ve Neo-klasisizm Sanat Tarihçisi ve Arkeolog Winckelmann'ın sanat anlayışı Yok
9) 19. Yüzyıl Romantizm ve Realizm akımları: Sanatta içeriğin ve biçimin değişmesi Yok
10) Fotoğraf Sanatının çıkışı ve resim sanatına etkileri Yok
11) Post-empresyonizm: Cezanne-VanGogh-Gauguin Yok
12) Avangard Sanat 1: Dışavurumculuk Yok
13) Avangard Sanat 2: Kübizm-Fütürizm Yok
14) Genel Modernizm tartışmaları Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel kaynaklar: Vernon Hyde Minor, Sanat Tarihinin Tarihi Erwin Panofsky, İkonoloji Araştırmaları Heinrich Wölfflin
Diğer Kaynaklar: Sanat Tarihinin Temel Kavramları John Berger, Görme Biçimleri Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü Herbert Read, Sanatın Anlamı Anne d’Alleva, Sanat Tarihi Nasıl Yazılır?

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Projeler 8 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 1 1 6
Arazi Çalışması 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 1 1 1 6
Sunum / Seminer 8 1 1 1 24
Proje 2 2 1 1 8
Küçük Sınavlar 1 15 15
Ara Sınavlar 1 21 21
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 125