Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BDT209 | ||||
Ders İsmi: | 2 Boyutlu Bilgisayar Animasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. OSMAN DİNÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Osman Dinç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Farklı iletişim ortamlarının ilişkisini ortaya koyarak geniş bir bakış açısı oluşturma. Tasarımda tüm çoklu ortam bileşenlerini kullanarak (metin, görüntü, ses, animasyon, video) kullanıcı ile etkileşimi güçlendirmeyi hedefler. Bilgi, veri görselleştirme, konsept belirleme, senaryo oluşturma ve canlandırma konularında yetkinlik kazandırmak temel amaçtır. |
Dersin İçeriği: | Web, mobil vb. tüm dijital platformlar için hazırlanan hareketli ve statik tüm görsel içerikler bu dersin kapsamındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Web, Sosyal Medya ve Mobil platformlar için statik ve hareketli tasarımlar üretebilme. 2) Tasarımı farklı mecralara; farklı ölçü ve formatlarda ( animated gif, html5, mov, mpeg vb.) uyarlama 3) HTML5 standartlarında dynamic banner hazırlama 4) Back-End/Front-End kavramları konusunda bilgi sahibi olma 5) Sosyal mecralar için içerik oluşturma ve uygulama (Facebook, Instagram vb.) 6) Bilgi/veri görselleştirme ve hiyerarşik olarak sınıflandırabilme. 7) Tipografi/Duygu/Hareket ilişkisini kavrama 8) Senaryo oluşturma. Storyboard hazırlama. Sahne kurgulama 9) Animasyonda ses, görüntü ve hareket arasında senkronizasyonu sağlama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders işleme sistemi ve haftalık çalışma programı konusunda genel bilgilendirme. Projelerden örnekler sunma. | |
2) | Adobe Animate CC arayüz tanıtımı. Toolbar ve menüler hakkında bilgilendirme. Alıştırmalar. | |
3) | Timeline da basit canlandırma denemeleri, Frame, Keyframe mantığımı kavrama / Ödev 1 | |
4) | Layer Mask, Motion Guide ve Ease kullanımı ile ilgili uygulamalar / Ödev2 | |
5) | Tipografik ve görsel öğeler ile canlandırma denemeleri. Etkili mesaj verme üzerine uygulamalar. | |
6) | Hareketli Bant Reklam (HTML5 Banner) Tasarımı Metin ve görsel öğeler kullanarak hareketli banner oluşturma / Ödev 3 | |
7) | Proje değerlendirilmesi | |
8) | Sosyal medya için hareketli gönderi tasarımı ve animasyonu Konunun belirlenmesi ve storyboardun hazırlanması / Ödev 4 | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Animasyona ses/müzik ekleme ve Movie Clip oluşturma. | |
11) | Kinetik Tipografi Bir şarkı veya metnin, tipografik ve görsel unsurlar kullanılarak animasyonunun oluşturulması / Ödev 5 | |
12) | Sahnelerin kurgulanması ve canlandırılması. Proje değerlendirmeleri | |
13) | Görüntü ve ses senkronizasyonunun sağlanması. Videonun kritikler doğrultusunda finalize edilmesi | |
14) | Proje değerlendirilmesi | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | • Interactive Design for New Media and the Web (Nick Iuppa), • The Essential of Interaction Design (Alan Cooper) • Designing Interfaces: Patterns for Effective Interaction Design (Jenifer Tidwell) • Designing Mobile Interfaces: Patterns for Interaction Design (Steven Hoober) |
Diğer Kaynaklar: | • Principles and Patterns for Rich Interactions (Bill Scott) • Designing Web Navigation (James Kalbach) • A Project Guide to UX Design (Russ Unger) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ödevler | 4 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |