İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO014
Ders İsmi: İleri Klavye Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SEVİL KESKİN
Dersi Veren(ler): ÖĞ.GÖR.SEVİL KESKİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin f klavyeyi hatasız ve hızlı kullanmalarını sağlamak, Dinleyerek yazma eğitimi vermek.
Dersin İçeriği: Hatasız ve Hızlı Klavye Kullanma, dinleyerek yazma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) F klavyenin önemini kavrar
2) Hızlı ve hatasız klavye kullanır
3) Akademik çalışmalarını yürütmekte klavye kullanımı fayda sağlar
4) Duyduğunu yazma becerisi kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnternet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak
2) İnternet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak
3) İnternet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak
4) İnternet üzerinden dinleyerek yazma çalışmaları yapmak.
5) İnternet üzerinden dinleyerek yazma çalışmaları yapmak
6) İnternet üzerinden dinleyerek yazma çalışmaları yapmak.
7) İnternet üzerinden dinleyerek yazma çalışmaları yapmak.
8) ARA SINAV
9) İnternet üzerinden dinleyerek yazma çalışmaları yapmak.
10) İnternet üzerinden dinleyerek yazma çalışmaları yapmak.
11) İnternet üzerinden dinleyerek yazma çalışmaları yapmak
12) İnternet üzerinden dinleyerek yazma çalışmaları yapmak.
13) İnternet üzerinden dinleyerek yazma çalışmaları yapmak.
14) İnternet üzerinden dinleyerek yazma çalışmaları yapmak.
15) DÖNEM SONU SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: F klavye kullanımı ile ilgili internet siteleri
Diğer Kaynaklar: F klavye kullanımı ile ilgili internet siteleri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Günümüzde insanlar yaşadıkları, çalıştıkları ve kentsel doku içerisinde vakit geçirdikleri mekânlarda, estetik, fonksiyonellik, ergonomi ve sürdürülebilirlik ölçütlerine uygun şartlarda teknolojinin de sunduğu olanaklarla desteklenmiş; beğeni ve yaşam beklentilerine uygun özgün tasarımlar talep etmekte ve kullanmaktadırlar. Değişen tüketici ihtiyaç ve gereksinimleri; iç mekân tasarımı alanlarında faaliyet gösteren sektörde yer edinmek isteyen işletmelerin üretim sistemlerinde tasarım ürünlerinin üretimini artırmaktadır. Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı, tüketici gereksinimlerinin sürekli değiştiği ve dönüştüğü günümüzde İç Mekan Tasarımı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlikler büyük önem kazanmıştır. Bu özelliklere uygun mesleki bilgilerle donatılmış ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek amaçlı kurulan İç Mekan Tasarımı Programının hedefi gerekli mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir. Mezun olan öğrenciler, mimarlık, İç mimarlık bürolarında, yapı - inşaat - tasarım alanlarında, inşaat firmaları, mobilya fabrikaları, mobilya mağazaları, dekorasyon firmalarında istihdam edilebilmekte, bunun yanında kendi firmalarını da kurabilmektedirler. Programın bilgili, donanımlı ve kalifiye meslek elemanı yetiştirme ve bu yolda eğitim ve öğretim vermesi hem yeni aramıza katılacak hem de mezun olacak öğrencilerimiz için en büyük kazanımlarıdır.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
5) İç mekânı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme. Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme. Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilir, uygulama projesi hazırlayabilme. Alanıyla ilgili paket programları kullanarak 3 boyutlu modelleme ve görsel sunum dosyası yapabilme. Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri tanımlayabilme. Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma. Projelerin metraj ve maliyet hesaplarını yapabilme İç mekânı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme. Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme. Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilir, uygulama projesi hazırlayabilme. Alanıyla ilgili paket programları kullanarak 3 boyutlu modelleme ve görsel sunum dosyası yapabilme. Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri tanımlayabilme. Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma. Projelerin metraj ve maliyet hesaplarını yapabilme
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Günümüzde insanlar yaşadıkları, çalıştıkları ve kentsel doku içerisinde vakit geçirdikleri mekânlarda, estetik, fonksiyonellik, ergonomi ve sürdürülebilirlik ölçütlerine uygun şartlarda teknolojinin de sunduğu olanaklarla desteklenmiş; beğeni ve yaşam beklentilerine uygun özgün tasarımlar talep etmekte ve kullanmaktadırlar. Değişen tüketici ihtiyaç ve gereksinimleri; iç mekân tasarımı alanlarında faaliyet gösteren sektörde yer edinmek isteyen işletmelerin üretim sistemlerinde tasarım ürünlerinin üretimini artırmaktadır. Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı, tüketici gereksinimlerinin sürekli değiştiği ve dönüştüğü günümüzde İç Mekan Tasarımı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlikler büyük önem kazanmıştır. Bu özelliklere uygun mesleki bilgilerle donatılmış ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek amaçlı kurulan İç Mekan Tasarımı Programının hedefi gerekli mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir. Mezun olan öğrenciler, mimarlık, İç mimarlık bürolarında, yapı - inşaat - tasarım alanlarında, inşaat firmaları, mobilya fabrikaları, mobilya mağazaları, dekorasyon firmalarında istihdam edilebilmekte, bunun yanında kendi firmalarını da kurabilmektedirler. Programın bilgili, donanımlı ve kalifiye meslek elemanı yetiştirme ve bu yolda eğitim ve öğretim vermesi hem yeni aramıza katılacak hem de mezun olacak öğrencilerimiz için en büyük kazanımlarıdır.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
5) İç mekânı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme. Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme. Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilir, uygulama projesi hazırlayabilme. Alanıyla ilgili paket programları kullanarak 3 boyutlu modelleme ve görsel sunum dosyası yapabilme. Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri tanımlayabilme. Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma. Projelerin metraj ve maliyet hesaplarını yapabilme İç mekânı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme. Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme. Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilir, uygulama projesi hazırlayabilme. Alanıyla ilgili paket programları kullanarak 3 boyutlu modelleme ve görsel sunum dosyası yapabilme. Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri tanımlayabilme. Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma. Projelerin metraj ve maliyet hesaplarını yapabilme
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 1 14
Uygulama 14 1 1 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 1 14
Ara Sınavlar 1 7 1 8
Final 1 10 1 11
Toplam İş Yükü 75