Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO001 | ||||
Ders İsmi: | Görsel Programlama | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RAMAZAN ŞEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Ramazan ŞEN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Visual Studio ortamında C# dili kullanılarak form uygulamalarının geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği: | Visual Studio kullanımı, .Net Framework kullanımı, C# dili kullanımı, form kontrolleri, olay metdoları, nesne tanımlama, DLL kullanma, dosya ve kalsör işlemleri, çoklu form kullanımı, formlar arası bilgi değişimi, hata yönetimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Form tasarımlarını yorumlayabilir 2) Visual Studio’da form tasarlayabilir 3) C# programlama dilinde proje geliştirebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | .NET Framework Mimarisi | |
2) | Visual Studio Geliştirme Ortamı ve Görsel Programlama | |
3) | Değişkenler, Veri Türleri, Kontrol Yapıları | |
4) | Ortak Windows Form Kontrolleri-1 | |
5) | Ortak Windows Form Kontrolleri-2 | |
6) | Ortak Özellikler | |
7) | Veri Türleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Metod ve Fonksiyonlar | |
10) | Olay Metodları | |
11) | Nesne Tanımlama ve DLL Kulanımı | |
12) | Dosya ve Klasör İşlemleri | |
13) | Çoklu Form Kullanımı | |
14) | Hata Yönetimi | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğr Gör. notları |
Diğer Kaynaklar: | C# Başlangıç Rehberi, İ.Karagülle, Türkmen Yayınevi Her yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Uygulama | 13 | 13 |
Proje | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 65 |