OPT302 Optisyenlik Uygulamalar 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OPT302
Ders İsmi: Optisyenlik Uygulamalar 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
10
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BİLGEN ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Bilgen ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencinin sektöre ilişkin elde ettiği temel bilgiler ışığında elde edeceği teknik bilgilerle mesleki uygulamalara başlaması beklenmektedir.Camları özelliklerine göre tanıma, ayırım yapabilme, ölçümleme işlemlerini gerçekleştirmesi ve tek odaklı merceklerin kapalı çerçevelere montajının yapılabiliyor olması gerekmektedir.
Dersin İçeriği: Dersin İçeriği Gözlük camlarının özelliklerine göre sınıflandırılması, tek odaklı, multifokal lenslerin fokometre yardımıyla ölçülmesi, basit çerçeve tamiratlarının yapılması ve el taşı ile kapalı çerçeveye cam montajının yapılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gözlük camlarını özelliklerine göre sınıflandırır.
2) Tek odaklı, Bifokal camların diyoptrik güçlerini fokometre yardımı ile belirler.
3) Basit çerçeve tamir,tadilat yapar.
4) Pd mesafesi ve montaj yüksekliği belirler
5) Tek odaklı ve multifokal camları, metal ve plastik çerçeveye montaj yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teorik:Otomatik cam kesme makinesi tanıtımı kesim ve montajlamada dikkat edilmesi gerekenler Uygulama:Dijital cam kesme makinesi tanıtımı.Tek odaklı camlarım otomatik makinede kesilmesi. “Gözlükçülük” Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları
2) Teorik:Multifokal lensler, bifokal ve trifokal tanım ve çeşitleri, montaj sırası Uygulama:Bifokal lenslerin fokometrede ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeveye montajı “Gözlükçülük” Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları “Temel Optisyenlik” Özdemir E.,Yarar O.,2016 Güneş Tıp Kitabevleri
3) Teorik:Multifokal lensler, bifokal ve trifokal tanım ve çeşitleri, montaj sırası Uygulama:Bifokal lenslerin fokometrede ölçümü, yüz ölçülerine göre nilör çerçeveye montajı “Gözlükçülük” Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları “Temel Optisyenlik” Özdemir E.,Yarar O.,2016 Güneş Tıp Kitabevleri
4) Teorik:Optik Camların Gruplaması Uygulama:Gruplara göre camların çekmece düzenlemesi ''Gözlükçülük” Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları
5) Teorik: Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı Uygulama:Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı “Gözlükçülük” Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları “Temel Optisyenlik” Özdemir E.,Yarar O.,2016 Güneş Tıp Kitabevleri
6) Teorik:Gözlük camı imalatı yüzey işlemeleri, cam siparişi Uygulama: Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı “Gözlükçülük” Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları “Temel Optisyenlik” Özdemir E.,Yarar O.,2016 Güneş Tıp Kitabevleri
7) Teorik:Prizmatik lensler-Fresnel prizması ile istenen prizmatik etkinin sağlanması. Uygulama:Fresnel prizmasının montaj yöntemleri “Temel Optisyenlik” Özdemir E.,Yarar O.,2016 Güneş Tıp Kitabevleri “Görme Optiği Ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi” Ünlüçerçi N.C. 2016 Nobel Tıp Yayınları
8) ARA SINAV (VİZE)
9) Teorik:Az görüş ve az görenlere yardımcı gereçler, teleskopik sistemler Uygulama:Az görenelere yardımcı gereçlerin montaj yöntemleri ve bölümleri “Temel Optisyenlik” Özdemir E.,Yarar O.,2016 Güneş Tıp Kitabevleri “Görme Optiği Ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi” Ünlüçerçi N.C. 2016 Nobel Tıp Yayınları
10) Teorik:Optisyenlik hakkında kanun ve yönetmeliğin incelenmesi Uygulama:Resmi reçete işlem basamaklarının örnekler üzerinde uygulanması Seminer ve Hazırlanan satış uygulamalarının sunulması 3958 ve 5193 Sayılı Optisyenlik Kanunu
11) Teorik:SGK optik sözleşme maddelerinin incelenmesi Uygulama:Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı 3958 ve 5193 Sayılı Optisyenlik Kanunu “Gözlükçülük” Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları “Temel Optisyenlik” Özdemir E.,Yarar O.,2016 Güneş Tıp Kitabevleri “Görme Optiği Ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi” Ünlüçerçi N.C. 2016 Nobel Tıp Yayınları
12) Teorik:Cam çerçeve firmaları, online sipariş sistemleri, e-ticaret, Siber optik Uygulama:Seminer “Gözlükçülük” Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları “Temel Optisyenlik” Özdemir E.,Yarar O.,2016 Güneş Tıp Kitabevleri “Görme Optiği Ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi” Ünlüçerçi N.C. 2016 Nobel Tıp Yayınları
13) Teorik:Ürün Takip sistemi Uygulama:Seminer Internet kaynakları
14) Teorik:Ürün takip sistemi Uygulama:Uygulama sınavı Internet kaynakları
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Önerilen Ders Kaynakları 1) 3958 ve 5193 Sayılı Optisyenlik Kanunu
2) “Gözlükçülük” Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları
3) “Temel Optisyenlik” Özdemir E.,Yarar O.,2016 Güneş Tıp Kitabevleri
4) “Görme Optiği Ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi” Ünlüçerçi N.C. 2016 Nobel Tıp Yayınları
Diğer Kaynaklar: Önerilen Ders Kaynakları 1) 3958 ve 5193 Sayılı Optisyenlik Kanunu
2) “Gözlükçülük” Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları
3) “Temel Optisyenlik” Özdemir E.,Yarar O.,2016 Güneş Tıp Kitabevleri
4) “Görme Optiği Ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi” Ünlüçerçi N.C. 2016 Nobel Tıp Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. 3
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. 3
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. 3
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. 3
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. 1
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . 3
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. 3
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. 1
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. 2
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuvar 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Laboratuvar 13 78
Küçük Sınavlar 1 1
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 107