Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | OPT281 | ||||
Ders İsmi: | Staj | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. HATİCE GÜREL ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Hatice GÜREL ÖZDEMİR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Meslek ile ilgili bir optisyenlik müessesinde 20 iş günü, pratik becerinin kazanılmasını ve öğrenilen teorik bilgilerin uygulama ile pekiştirilmesini kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Meslek ile ilgili bir optisyenlik müessesinde 20 iş günü, pratik becerinin kazanılmasını ve öğrenilen teorik bilgilerin uygulama ile pekiştirilmesini kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gözlük camı ve çerçevelerinin özelliklerini açıklayabilir . 2) Hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçebilir. 3) Reçeteye ve kişiden alınması gereken diğer ölçümlere uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirebilir. 4) Kontakt lenslerin ve temizleme solüsyonlarının çeşitlerini ve özelliklerini açıklayabilir ve reçeteye uygun bir şekilde kontakt lens satışını yapabilir. 5) Güneş gözlüklerinin çeşitlerini ve özelliklerini açılayabilir ve satışını yapabilir. 6) Müessesede kullanılan optisyenlik paket programlarını kullanabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Optisyenlik müessesi oryantasyon eğitimi | |
2) | Optisyenlik müessesesinde kullanılan makina ve el aletlerinin tanıtılması | |
3) | Optisyenlik müessesinde kullanılan optik gereçlerin özelliklerini öğrenir. | |
4) | Mesul müdür gözetiminde cam kesimi ve montaj işlemlerini yapar. | |
5) | Müessesede kullanılan optisyenlik paket programlarını kullanabilir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Bulunmamaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Bulunmamaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | |||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | 3 | ||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | 3 |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | 3 |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | 3 |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | 3 |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | 3 |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | 3 |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | 3 |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | 3 |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | 3 |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | 3 |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Derse Özgü Staj | 8 | % 80 |
Ödev | 1 | % 10 |
Final Sözlü | 1 | % 5 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 4 | 8 | 32 | ||||
Uygulama | 4 | 16 | 64 | ||||
Derse Özgü Staj | 4 | 40 | 160 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 32 | 128 | ||||
Ödevler | 4 | 32 | 128 | ||||
Toplam İş Yükü | 512 |