OPT104 Optisyenlik 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OPT104
Ders İsmi: Optisyenlik 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BİLGEN ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Bilgen ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencinin sektöre ilişkin elde ettiği temel bilgiler ışığında elde edeceği teknik bilgilerle mesleki uygulamalara başlaması beklenmektedir.Camları özelliklerine göre tanıma, ayırım yapabilme, ölçümleme işlemlerini gerçekleştirmesi ve tek odaklı merceklerin kapalı çerçevelere montajının yapılabiliyor olması gerekmektedir.
Dersin İçeriği: Dersin İçeriği Gözlük camlarının özelliklerine göre sınıflandırılması, tek odaklı, multifokal lenslerin fokometre yardımıyla ölçülmesi, basit çerçeve tamiratlarının yapılması ve el taşı ile kapalı çerçeveye cam montajının yapılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gözlük camlarını özelliklerine göre sınıflandırır.
2) Tek odaklı, Bifokal ve silindirik merceklerin diyoptrik güçlerini Fokometre yardımı ile belirler.
3) Pd mesafesi ve montaj yüksekliğini belirler.
4) Basit çerçeve tamir, tadilat yapar.
5) Tek odaklı organik ve mineral camları, metal ve plastik çerçeveye montaj yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gözlük reçetesi ve adisyon değerlendirmesi ''Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları ''Temel Optisyenlik'' Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Tıp Kitabevleri
2) Gözlük camlarının özellikleri ve sınıflandırılması ''Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları ''Temel Optisyenlik'' Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Tıp Kitabevleri
3) Transpoze ''Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları ''Temel Optisyenlik'' Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Tıp Kitabevleri
4) Fokometre çeşitleri ve kullanım teknikleri
5) Tek odaklı merceklerin fokometre yardımı ile ölçümü ''Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları ''Temel Optisyenlik'' Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Tıp Kitabevleri
6) Çerçeve seçimi ve ayarlanması, Ödev Sunumu ''Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları ''Temel Optisyenlik'' Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Tıp Kitabevleri
7) Burun pedi değişimi, Sap spirali değişimi, kol ve yaylı kol montajı Ödev Sunumu ''Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları ''Temel Optisyenlik'' Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Tıp Kitabevleri
8) Ara Sınav
9) Pd mesafesi ve montaj yüksekliği ''Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları ''Temel Optisyenlik'' Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Tıp Kitabevleri
10) Gözlük çerçevelerinde pantoskopik ve retroskopik açı ''Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları ''Temel Optisyenlik'' Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Tıp Kitabevleri
11) Elle tanıma nötralizasyon ''Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları ''Temel Optisyenlik'' Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Tıp Kitabevleri
12) Sferometre ve Sferometre ile ölçüm teknikleri ''Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları ''Temel Optisyenlik'' Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Tıp Kitabevleri
13) Optik Merceklerde Nominal Değer ''Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları ''Temel Optisyenlik'' Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Tıp Kitabevleri
14) Tek odaklı merceklerin kemik çerçeveye montajlanması, Teorik konuların genel tekrarı ''Gözkçülük'' Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları ''Temel Optisyenlik'' Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Tıp Kitabevleri
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 3958 ve 5193 Sayılı Optisyenlik Kanunu
“Gözlükçülük” Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Kurs-Ders Kitapları
“Temel Optisyenlik” Özdemir E.,Yarar O.,2016 Güneş Tıp Kitabevleri
“Görme Optiği Ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi” Ünlüçerçi N.C. 2016 Nobel Tıp Yayınları
Öğretim Görevlisi Notları
Diğer Kaynaklar: Law of Opticians 3958 and 5193
“Eyeglasses” Aksak E., Küçüker T. Eskişehir 2005, Course-Textbooks
“Basic Optics” Özdemir E., Yarar O., 2016 Güneş Medical Bookstores
“Vision Optics and Correction of Visual Defects” Ünlüçerçi N.C. 2016 Nobel Medical Publications
Instructor Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. 2 3 2 1 2
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. 1 1
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. 1 2 1 3 3
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. 1
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. 1 1 1
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . 1 3 2
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. 3 2 1 1 2
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. 2 3 2 1 3
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. 1 1
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 2 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. 3
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. 3
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. 3
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. 3
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. 3
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. 1
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . 3
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. 3
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. 3
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. 2
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuvar 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 0 0
Laboratuvar 2 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0