Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PRE044 | ||||
Ders İsmi: | Rehabilitation Services and Risk Management in Extraordinary Situations | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Yasemin Buran | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere sağlık kurumlarında risk yönetiminin temellerini ve zaman içindeki gelişimini öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Kurs, risk yönetiminin temelleri ve zaman içindeki evrimi üzerine odaklanmaktadır. Riskin nasıl tanımlanacağını, ölçüleceğini ve yönetileceğini, öğrencileri tarihsel süreçte bir gezintiye çıkararak ve alana zaman içinde katkıda bulunan Bernoulli'den, risk yönetimi ve türevlerinin öncüsü Laplace, Keynes ve Kenneth Arrow'a kadar konuları kapsar. Dönem boyunca, ders modern risk yönetimi dağılımlarına odaklanır. Ders, risk yönetiminde kullanılan araçları ele alarak dönemi tamamlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık Kurumlarında Riski Kolayca Tanımlayın 2) Sağlık hizmetlerinde ve fizyoterapide risk yönetimi kavramını açıklar. 3) Mevcut risk yönetimi uygulamalarını şekillendiren teorileri karşılaştırır. 4) Sağlık alanındaki makroekonomik ve politik riskleri ve bunların nasıl ölçülebileceğini açıklar. 5) Sağlık kuruluşlarının bilançolarını risk açısından değerlendirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Olağandışı durumların belirlenmesi | Yoktur |
2) | Olağanüstü durumlarda rehabilitasyon hizmetlerinin tanımlanması | Yoktur |
3) | Risk tanımları | Yoktur |
4) | Risk yönetiminde temel kavramlar | Yoktur |
5) | Risk yönetiminde ekip anlayışı | Yoktur |
6) | Vaka Analizi | yoktur |
7) | Örnek senaryo | yoktur |
8) | vize | yoktur |
9) | Örnek senaryo | yoktur |
10) | Örnek senaryo | yoktur |
11) | Örnek senaryo | yoktur |
12) | Örnek senaryo | yoktur |
13) | Örnek senaryo | yoktur |
14) | Örnek senaryo | yoktur |
15) | final | yoktur |
16) | final | yoktur |
Ders Notları / Kitaplar: | Risk yönetimi K. Evren Bolgün M. Barış Akçay Scala Yayıncılık İstanbul, 2009,3. Basım |
Diğer Kaynaklar: | Risk yönetimi K. Evren Bolgün M. Barış Akçay Scala Yayıncılık İstanbul, 2009,3. Basım |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensipleri ile fizyoterapi değerlendirme süreçlerini, temel unsurlarını ve yöntemsel uygulama prensiplerini tanımlar. | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | ||||||||||
2) Fizyoterapide değerlendirme ile ilgili toplanan bilgileri, akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda, analiz ederek klinik değerlendirme araç ve yöntemlerini sıralar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Fizyoterapi yaklaşımlarının endikasyon, kontraendikasyon, yan etkilerini ve hizmet alana yönelik müdahale stratejilerini ve fonksiyonel yetersizlik ile baş edilmesinde kullanılan mekanizmaları olası müdahale yöntemlerini açıklar ve fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, uygular, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite-katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler. | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
5) Fizyoterapi değerlendirmelerinden elde ettiği verilerle, bilgi okur yazarlığını, kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak yaptığı fizyoterapi tanılaması doğrultusunda birey odaklı fizyoterapi müdahale planını oluşturur ve uygular. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
6) Hizmet alana, hastalık durumları dışında da sağlığın korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra, planladığı egzersiz programını uygular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
7) Fizyoterapi Rehabilitasyonla ilgili bilimsel araştırma önerisi geliştirerek sunar. | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | ||||||||||
8) Fizyoterapi Rehabilitasyon hizmeti veren kurum/kuruluş/merkezlerin kurulması ve yönetilmesi sürecinde kalite standartları doğrultusunda mesleki klinik uygulamalara liderlik eder. | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | ||||||||||
9) Bir fizyoterapist olarak meslektaşları ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ekip içinde çalışır. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
10) Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştiriyel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
11) Mesleki bilgi kaynaklarını ve fizyoterapi tekniklerini etkin kullanarak bilgiye ulaşır, olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
12) Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sırasında biyopsikososyal bakış açısıyla hizmet alanların gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
13) Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
14) Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||
15) Fizyoterapistlik kimliğini, bilincini, ve mesleki otonomisini koruyarak disiplinler arası işbirliği anlayışıyla sorumluluk alır. | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensipleri ile fizyoterapi değerlendirme süreçlerini, temel unsurlarını ve yöntemsel uygulama prensiplerini tanımlar. | 2 |
2) | Fizyoterapide değerlendirme ile ilgili toplanan bilgileri, akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda, analiz ederek klinik değerlendirme araç ve yöntemlerini sıralar. | 2 |
3) | Fizyoterapi yaklaşımlarının endikasyon, kontraendikasyon, yan etkilerini ve hizmet alana yönelik müdahale stratejilerini ve fonksiyonel yetersizlik ile baş edilmesinde kullanılan mekanizmaları olası müdahale yöntemlerini açıklar ve fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. | 1 |
4) | Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, uygular, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite-katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler. | 2 |
5) | Fizyoterapi değerlendirmelerinden elde ettiği verilerle, bilgi okur yazarlığını, kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak yaptığı fizyoterapi tanılaması doğrultusunda birey odaklı fizyoterapi müdahale planını oluşturur ve uygular. | 2 |
6) | Hizmet alana, hastalık durumları dışında da sağlığın korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra, planladığı egzersiz programını uygular. | 1 |
7) | Fizyoterapi Rehabilitasyonla ilgili bilimsel araştırma önerisi geliştirerek sunar. | 2 |
8) | Fizyoterapi Rehabilitasyon hizmeti veren kurum/kuruluş/merkezlerin kurulması ve yönetilmesi sürecinde kalite standartları doğrultusunda mesleki klinik uygulamalara liderlik eder. | 2 |
9) | Bir fizyoterapist olarak meslektaşları ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ekip içinde çalışır. | 2 |
10) | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştiriyel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
11) | Mesleki bilgi kaynaklarını ve fizyoterapi tekniklerini etkin kullanarak bilgiye ulaşır, olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | 1 |
12) | Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sırasında biyopsikososyal bakış açısıyla hizmet alanların gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. | 1 |
13) | Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 |
14) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 3 |
15) | Fizyoterapistlik kimliğini, bilincini, ve mesleki otonomisini koruyarak disiplinler arası işbirliği anlayışıyla sorumluluk alır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 4 | 3 | 4 | 3 | 40 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 2 | 2 | 12 | ||
Proje | 2 | 2 | 2 | 2 | 12 | ||
Ödevler | 2 | 2 | 2 | 2 | 12 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 1 | 2 | 6 | ||
Final | 1 | 3 | 1 | 2 | 6 | ||
Toplam İş Yükü | 88 |