Fizyoterapi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ009 | ||||
Ders İsmi: | Yaşlı Bakım İlkeleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. VEDAT GÖKEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Vedat GÖKEN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yaşlı bakım hizmeti konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirerek hizmet verme yetisi oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | Sağlık ekibi ve mesleki roller, Mesleki etik ilkeler, Hasta güvenliği ve yaşlılarda hasta güvenliğinin sağlanması, Yaşlanma ve yaşlılık ile ilgili tanımlar, Homeostazis, yaşlının temel gereksinimleri ve günlük yaşam aktiviteleri, Yaşlıda bakım uygulamalarının yürütülmesinde temel kurallar, Bakım planı uygulamaları, Hayati belirtiler, ateş, nabız, tansiyon, solunum ölçülmesi ve kaydedilmesi, Yaşlıda deri ve öz bakım uygulamaları, Yaşlının hareket gereksinimi, mobilizasyonu ve vücut mekaniği. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1)İnsan, sağlık, hastalık, yaşlılık ve çevre kavramlarını açıklar ve insan sağlığı açısından çevrenin önemini belirtir 2) Geriatri ekip çalışmasını, geriatri ekibinin üyelerini ve Yaşlı Bakım Teknikeri, sorumluluk ve çalışma alanlarını açıklar 3) Yaşlının enfeksiyonlardan korunmasında temel kavramları açıklar, bunlarla ilgili teknik ve yöntemleri uygular 4) Yaşlı bireylerdeki fizyolojik ve psikolojik değişiklikler doğrultusunda bireysel hijyen uygulamalarını yapar 5) Yaşlı bireylerin hareket gereksinimini karşılamasına yardım eder 6) Hayati bulguları değerlendirir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | |
2) | Yaşlanma Fizyolojisi ve Sistematik Değişimler 1 | |
3) | Yaşlanma Fizyolojisi ve Sistematik Değişiklikler 2 | |
4) | Yaşlı Bireylerin Temel Gereksinimleri ve Sağlığın Korunması | |
5) | Yaşlıda Temel Bakım Uygulama Kuralları | |
6) | Yaşlıda Hijyen Uygulama Kuralları | |
7) | Vize | |
8) | Yaşam Bulguları Takibi ve Değerlendirilmesi | |
9) | Yaşlıda Polifarmasi ve Eğitim | |
10) | Tedavide Sıcak-Soğuk Uygulamalar | |
11) | Depresyon Ve Yaşlılık Psikolojisi 1 | |
12) | Depresyon ve Yaşlılık Psikolojisi 2 | |
13) | Literatür 1 | |
14) | Literatür 2 | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kaynakları |
Diğer Kaynaklar: | Ders Kaynakları |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | 1 | ||||||||||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | 2 | ||||||||||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 | ||||||||||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 | ||||||||||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 1 | ||||||||||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 | ||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | ||||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 1 | ||||||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | ||||||||||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 1 | ||||||||||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | ||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 1 | ||||||||||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | 1 |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | 2 |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 2 |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 2 |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 1 |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 1 |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 1 | 3 | 8 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 2 | 3 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 11 | 21 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 7 | 13 | |||
Final | 1 | 10 | 10 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 65 |