Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM031 | ||||
Ders İsmi: | Temel Bilgisayar Becerileri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RAMAZAN ŞEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör Gülşen ÇAKAR KARACA | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; aktif bilgisayar kullanıcısı olabilmeyi sağlamak, bilişim sistemleri hakkında temel bilgileri öğretmek, işletim sistemi ve ofis uygulama programlarının (MS Offıce: Word, Excel, PowerPoint) temel seviyede kullanım becerilerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bilgiye ulaşma yöntem ve tekniklerinin incelenmesi ve bunların kullanım becerisinin kazanılması “Bilgi ve İletişim Sistemleri Okuryazarlığı” dersi kapsamındadır. Bilgi, Bilişim, Bilgisayar, Teknolojik Gelişim gibi bilgi teknolojilerine yönelik temel kavramlar, mesleki kavram ve uygulamalar, programlama dilleri ile güncel yazılım (Word, Excel, Power Point) uygulamaları temel ders içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgi ve İletişim Sistemleri Okuryazarlığı ile ilgili temel kavramları bilir 2) Bilgisayarın temel yapılarını ve işleyişini bilir. 3) Bilgisayarı oluşturan temel donanımları tanır. Bunlarla ilgili gelişmeleri izleyebilir. 4) Windows işletim sisteminin güncel sürümlerinde çalışabilir. 5) Ofis yazılımlarının güncel versiyonlarını iyi düzeyde kullanabilir. 6) Belge hazırlayabilir, grafiksel anlatım ve görsel sunum yapabilir, verileri analiz edebilir. 7) Internet araçlarını ve bilgiye ulaşma tekniklerini kullanabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknolojinin gelişimi ve bilgisayar ve bilgisayarla ilgili temel kavramlar. | - |
2) | İletişim tanımı, geçmişten günümüze iletişim yolları ve teknoloji çağında elektronik posta yazımı. | - |
3) | Word programına giriş. Word ara yüzünü tanıma, yeni dokuman hazırlama, yazım kuralları ve önemi. | - |
4) | Word Programı’n da paragraf nedir, nasıl oluşturulur? (Sayfa numarası kullanma, stil, doküman içinde dolaşma) | - |
5) | Word Programı’nda içindekiler bölümünün oluşturulması | - |
6) | Word'de uygulamalar (Nesne ekleme) ve özgeçmiş oluşturma ve genel tekrar | - |
7) | Ara Sınav | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | PowerPoınt Sunum nedir, Powerpoint programına genel bakış ve PowerPoınt ara yüzünü tanıma. | - |
10) | Powerpoint ile hızlı sunum hazırlama tekniklerini öğrenme. | - |
11) | Powerpoint ile tablo, grafik ve akıllı şekilleri kullanmak. | - |
12) | Powerpoint ile slayt geçişleri ve nesne animasyonları uygulamayı öğrenmek. | - |
13) | Excel programına genel bakış ve Excel ara yüzünü kavrama. | - |
14) | Excel ile tablo, grafik oluşturma, excel formüllerine giriş, basit 4 işlem uygulamaları. | - |
15) | Final sınavı | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Arat, T., Ergül, N. (2011). Temel Bilgisayar Eğitimi, Eğitim Kitabevi Yayınları. Köse, Mustafa Necati. (2006). Bilgisayar: Temel Ders Kitabı. Ankara, MEB. Iltır, C. (2008). Office 2007. Pusula Yayıncılık ve İletişim. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 48 |