Fizyoterapi (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM031
Ders İsmi: Temel Bilgisayar Becerileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. RAMAZAN ŞEN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör Gülşen ÇAKAR KARACA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; aktif bilgisayar kullanıcısı olabilmeyi sağlamak, bilişim sistemleri hakkında temel bilgileri öğretmek, işletim sistemi ve ofis uygulama programlarının (MS Offıce: Word, Excel, PowerPoint) temel seviyede kullanım becerilerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bilgiye ulaşma yöntem ve tekniklerinin incelenmesi ve bunların kullanım becerisinin kazanılması “Bilgi ve İletişim Sistemleri Okuryazarlığı” dersi kapsamındadır. Bilgi, Bilişim, Bilgisayar, Teknolojik Gelişim gibi bilgi teknolojilerine yönelik temel kavramlar, mesleki kavram ve uygulamalar, programlama dilleri ile güncel yazılım (Word, Excel, Power Point) uygulamaları temel ders içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgi ve İletişim Sistemleri Okuryazarlığı ile ilgili temel kavramları bilir
2) Bilgisayarın temel yapılarını ve işleyişini bilir.
3) Bilgisayarı oluşturan temel donanımları tanır. Bunlarla ilgili gelişmeleri izleyebilir.
4) Windows işletim sisteminin güncel sürümlerinde çalışabilir.
5) Ofis yazılımlarının güncel versiyonlarını iyi düzeyde kullanabilir.
6) Belge hazırlayabilir, grafiksel anlatım ve görsel sunum yapabilir, verileri analiz edebilir.
7) Internet araçlarını ve bilgiye ulaşma tekniklerini kullanabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknolojinin gelişimi ve bilgisayar ve bilgisayarla ilgili temel kavramlar. -
2) İletişim tanımı, geçmişten günümüze iletişim yolları ve teknoloji çağında elektronik posta yazımı. -
3) Word programına giriş. Word ara yüzünü tanıma, yeni dokuman hazırlama, yazım kuralları ve önemi. -
4) Word Programı’n da paragraf nedir, nasıl oluşturulur? (Sayfa numarası kullanma, stil, doküman içinde dolaşma) -
5) Word Programı’nda içindekiler bölümünün oluşturulması -
6) Word'de uygulamalar (Nesne ekleme) ve özgeçmiş oluşturma ve genel tekrar -
7) Ara Sınav -
8) Ara sınav -
9) PowerPoınt Sunum nedir, Powerpoint programına genel bakış ve PowerPoınt ara yüzünü tanıma. -
10) Powerpoint ile hızlı sunum hazırlama tekniklerini öğrenme. -
11) Powerpoint ile tablo, grafik ve akıllı şekilleri kullanmak. -
12) Powerpoint ile slayt geçişleri ve nesne animasyonları uygulamayı öğrenmek. -
13) Excel programına genel bakış ve Excel ara yüzünü kavrama. -
14) Excel ile tablo, grafik oluşturma, excel formüllerine giriş, basit 4 işlem uygulamaları. -
15) Final sınavı -
16) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: Arat, T., Ergül, N. (2011). Temel Bilgisayar Eğitimi, Eğitim Kitabevi Yayınları.
Köse, Mustafa Necati. (2006). Bilgisayar: Temel Ders Kitabı. Ankara, MEB.
Iltır, C. (2008). Office 2007. Pusula Yayıncılık ve İletişim.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. 2
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. 1
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. 1
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. 1
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. 1
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 1
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 1
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 1
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. 1
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. 1
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 48