SHM031 Temel Bilgisayar Becerileriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar DiyalizÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diyaliz

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM031
Ders İsmi: Temel Bilgisayar Becerileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. RAMAZAN ŞEN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör Gülşen ÇAKAR KARACA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; aktif bilgisayar kullanıcısı olabilmeyi sağlamak, bilişim sistemleri hakkında temel bilgileri öğretmek, işletim sistemi ve ofis uygulama programlarının (MS Offıce: Word, Excel, PowerPoint) temel seviyede kullanım becerilerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bilgiye ulaşma yöntem ve tekniklerinin incelenmesi ve bunların kullanım becerisinin kazanılması “Bilgi ve İletişim Sistemleri Okuryazarlığı” dersi kapsamındadır. Bilgi, Bilişim, Bilgisayar, Teknolojik Gelişim gibi bilgi teknolojilerine yönelik temel kavramlar, mesleki kavram ve uygulamalar, programlama dilleri ile güncel yazılım (Word, Excel, Power Point) uygulamaları temel ders içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgi ve İletişim Sistemleri Okuryazarlığı ile ilgili temel kavramları bilir
2) Bilgisayarın temel yapılarını ve işleyişini bilir.
3) Bilgisayarı oluşturan temel donanımları tanır. Bunlarla ilgili gelişmeleri izleyebilir.
4) Windows işletim sisteminin güncel sürümlerinde çalışabilir.
5) Ofis yazılımlarının güncel versiyonlarını iyi düzeyde kullanabilir.
6) Belge hazırlayabilir, grafiksel anlatım ve görsel sunum yapabilir, verileri analiz edebilir.
7) Internet araçlarını ve bilgiye ulaşma tekniklerini kullanabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknolojinin gelişimi ve bilgisayar ve bilgisayarla ilgili temel kavramlar. -
2) İletişim tanımı, geçmişten günümüze iletişim yolları ve teknoloji çağında elektronik posta yazımı. -
3) Word programına giriş. Word ara yüzünü tanıma, yeni dokuman hazırlama, yazım kuralları ve önemi. -
4) Word Programı’n da paragraf nedir, nasıl oluşturulur? (Sayfa numarası kullanma, stil, doküman içinde dolaşma) -
5) Word Programı’nda içindekiler bölümünün oluşturulması -
6) Word'de uygulamalar (Nesne ekleme) ve özgeçmiş oluşturma ve genel tekrar -
7) Ara Sınav -
8) Ara sınav -
9) PowerPoınt Sunum nedir, Powerpoint programına genel bakış ve PowerPoınt ara yüzünü tanıma. -
10) Powerpoint ile hızlı sunum hazırlama tekniklerini öğrenme. -
11) Powerpoint ile tablo, grafik ve akıllı şekilleri kullanmak. -
12) Powerpoint ile slayt geçişleri ve nesne animasyonları uygulamayı öğrenmek. -
13) Excel programına genel bakış ve Excel ara yüzünü kavrama. -
14) Excel ile tablo, grafik oluşturma, excel formüllerine giriş, basit 4 işlem uygulamaları. -
15) Final sınavı -
16) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: Arat, T., Ergül, N. (2011). Temel Bilgisayar Eğitimi, Eğitim Kitabevi Yayınları.
Köse, Mustafa Necati. (2006). Bilgisayar: Temel Ders Kitabı. Ankara, MEB.
Iltır, C. (2008). Office 2007. Pusula Yayıncılık ve İletişim.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 48