Anestezi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM030 | ||||
Ders İsmi: | Temel Bilişsel Süreçler | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. VEDAT GÖKEN | ||||
Dersi Veren(ler): | BETÜL KOÇARSLAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, düşünme, öğrenme, bellek gibi yüksek işlevli bilişsel fonksiyonları hakkında genel bilgi sunmak ve insan davranışları ile yürütücü işlevler arasındaki ilişkinin anlaşılabilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, yürütücü işlevler arasında sayılan dikkat, bellek, öğrenme, dil ve düşünme gibi yüksek işlevlerin tanım ile görevlerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beyin ve işleyişi hakkında genel bilgi sahibi olur. 2) Sinirbilim alanında genel bilgi sahibi olur. 3) Yürütücü işlevlerden dikkat, bellek, öğrenme süreçlerini tanır ve tanımlar. 4) Zekâ kavramını tanımlayabilir. 5) Üstün zekâ ile çevre etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur. 6) Sinirbilim alanındaki güncel gelişmeler hakkında genel bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Beyin: Tanımı ve Temel İşlevleri | |
2) | Sinirbilimin Yapıtaşları | |
3) | Limbik Sistem | |
4) | Dikkat Süreçleri | |
5) | Bellek ve İlkeleri | |
6) | Öğrenme | |
7) | Zekâ | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Üstün Zekâ ve Çevre | |
10) | Dil ve İletişim | |
11) | İlginç Beyinler | |
12) | Sosyal Beyin | |
13) | Beyin ve Gelecek | |
14) | Sinirbilimde Güncel Okumalar-1 | |
15) | Sinirbilimde Güncel Okumalar-1 | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Brain. Carter, R. Davranışsal Nöroloji. Tanrıdağ, O. Sosyal Nörobilim. Tanrıdağ, O. |
Diğer Kaynaklar: | Brain. Carter, R. Davranışsal Nöroloji. Tanrıdağ, O. Sosyal Nörobilim. Tanrıdağ, O. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir ve ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek etik davranışlar sergiler. | |||||||||||||||
3) Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta ile iletişimini yürütebilecek, alanı ile ilgili öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirebilen temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | |||||||||||||||
4) Hastalara zarar vermeden, sepsi-antisepsi, sterilizasyon, kontaminasyon ve enfeksiyon hakkında temel bilgilere sahip olarak sağlık hizmeti sunduğu çalıştığı ortamında hijyene önem verir. | |||||||||||||||
5) Anestezi uygulamalarında kullanılan tıbbi terimleri anlar ve kullanır. | |||||||||||||||
6) İnsan vücudunun temel yapı ve işlevleri ile biyokimyasal mekanizmaları bilir ve mesleki çalışmalarında kullanır. | |||||||||||||||
7) Temel anatomi ve sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgilere sahiptir. | |||||||||||||||
8) Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
11) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
13) Ekip çalışmasını içselleştirmiştir, temel anestezik farmakoloji bilgisine sahip olarak, güvenli anestezik ve analjezik uygulamalarını anestezi hekimi ile birlikte gerçekleştirir. | |||||||||||||||
14) Genel ilk yardım bilgisine sahip olarak acil durumlarda uygun yaklaşım ve doğru uygulama becerisini gösterir. | |||||||||||||||
15) Ekip çalışması için gerekli disipline sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlik yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | |
2) | Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir ve ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek etik davranışlar sergiler. | |
3) | Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta ile iletişimini yürütebilecek, alanı ile ilgili öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirebilen temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | |
4) | Hastalara zarar vermeden, sepsi-antisepsi, sterilizasyon, kontaminasyon ve enfeksiyon hakkında temel bilgilere sahip olarak sağlık hizmeti sunduğu çalıştığı ortamında hijyene önem verir. | |
5) | Anestezi uygulamalarında kullanılan tıbbi terimleri anlar ve kullanır. | |
6) | İnsan vücudunun temel yapı ve işlevleri ile biyokimyasal mekanizmaları bilir ve mesleki çalışmalarında kullanır. | |
7) | Temel anatomi ve sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgilere sahiptir. | |
8) | Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
11) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
13) | Ekip çalışmasını içselleştirmiştir, temel anestezik farmakoloji bilgisine sahip olarak, güvenli anestezik ve analjezik uygulamalarını anestezi hekimi ile birlikte gerçekleştirir. | |
14) | Genel ilk yardım bilgisine sahip olarak acil durumlarda uygun yaklaşım ve doğru uygulama becerisini gösterir. | |
15) | Ekip çalışması için gerekli disipline sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlik yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |